آغاز کشت قراردادی سیب‌زمینی و برنج از سال آینده

آغاز کشت قراردادی سیب‌زمینی و برنج از سال آینده

سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی گفت: برای سال آینده کشت قراردادی سیب‌زمینی و برنج را در دستور کار قرار داده‌ایم.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، محمد قربانی در رابطه با اجرای کشاورزی قراردادی در کشور اظهار داشت: تاکنون کشاورزی قراردادی برای محصولات صنعتی مانند چغندرقند، کلزا و پنبه انجام شده است.

سرپرست معاونت برنامه ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی افزود: در دولت سیزدهم ما از اوایل آبان ماه، کشاورزی قراردادی گندم را هم شروع کرده‌ایم و 250 هزار هکتار گندم به صورت قراردادی کشت شده است.

وی با بیان اینکه برای سال آینده هم کشت قراردادی سیب‌زمینی و برنج را در دستور کار قرار داده‌ایم، تصریح کرد: دستورالعمل کشت قراردادی برنج هفته آینده ابلاغ می‌شود که در ارتباط با ارقام اصلاح شده است.

قربانی با بیان اینکه استفاده از روش‌های مالی برای کشاورزی قراردادی را در دستور کار قرار داده‌ایم، خاطرنشان کرد: شرکت‌های پشتیبان، بانک‌ها و موسسات از این طرح حمایت خواهند کرد تا افرادی که اقدام به کشاورزی قراردادی می‌کنند، بخصوص بخش خصوصی که رکن اصلی در کشاورزی قراردادی است، قرارداد را به بانک‌ها و موسسات اعتباری ببرند و بر مبنای آن تسهیلات دریافت کنند که این تسهیلات برای خرید سم، کود و بذر خواهد بود.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد