پیش بینی بورس فردا شنبه 12 تیر 1400 | پالایشی ها صعود خواهند کرد؟

پیش بینی بورس فردا شنبه 12 تیر 1400 | پالایشی ها صعود خواهند کرد؟

در هفته‌ای که پشت سر گذاشتیم شاخص کل توانست با 43 هزار واحد افزایش، به سطح یک میلیون و 256 هزار واحد برسد. همچنین در بیشتر روز‌های هفته گذشته شاهد ورود پول حقیقی به بازار سرمایه بودیم. بورس فردا چگونه خواهد بود؟

به گزارش نبض بورس، در هفته‌ای که پشت سر گذاشتیم شاخص کل توانست حدود 43 هزار واحد رشد کند و خود را از سطح یک میلیون و 213 هزار واحد در روز چهارشنبه 2 تیر 1400 به سطح یک میلیون و 256 هزار واحد برساند.  

همچنین شاخص کل هموزن نیز که در پایان هفته گذشته 376 هزار و 873 واحد بود، در هفته جاری خود را به 384 هزار و 181 واحد رساند.  

در بیشتر روز‌های هفته گذشته شاهد ورود پول حقیقی به بازار بودیم و این برای اولین بار بود که بعد از 25 هفته خروج پول، بالاخره در این هفته شاهد ورود پول حقیقی به بازار سرمای بودیم.

 

ارزش معاملات نیز در بیشتر روز‌های معاملاتی هفته گذشته بیش از 5 هزار میلیارد تومان بود که این نیز خود بیانگر بازگشت اقبال به بازار سرمایه می‌باشد.  

بیشتر بخوانید:

  • گزارش بورس امروز شنبه 12 تیر 1400
  • اخبار مهم برای بورس فردا شنبه 12 تیر
  • یک خبر مهم برای بورس
  • در مجمع باما چه گذشت؟
  • تحلیل تکنیکال یک پتروشیمی | تدارک شگویا برای یک صعود قدرتمند + فیلم
  • شبندر کی بازگشایی می شود؟ 
بورس در هفته پیش رو و فردا چگونه خواهد بود؟

مریم اعتماد تحلیلگر و مدرس بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار نبض بورس گفت: همانطور که می دانید استارت رشد شارپ بازار برمی گردد به 22 دی ماه سال 1398؛ روند رشد شارپ شاخص کل بورس و رشد قیمت سهام از آن زمان آغاز و تا 19 مرداد ماه 1399 تداوم یافت. به طوری که در این بازه زمانی (از 22 دی ماه 1398 تا 19 مرداد ماه سال 1399) 133,052 میلیارد تومان نقدینگی توسط حقیقی‌ها وارد بازار شده بود و شاخص کل بورس با رشد 453% همراه شد.

وی افزود: اما شرایط از 20 مرداد ماه 1399 تا 31 خرداد ماه 1400 بطور کلی تغییر کرد و با افت 43% شاخص کل بورس طی این محدود زمانی روبرو شدیم. اعتماد گفت: در همین بازه زمانی 98,748 میلیارد تومان نقدینگی حقیقی‌ها از بازار خارج شد!

این تحلیلگر بازار سرمایه ادامه داد: در مقابل، از 1 تیرماه 1400 طی 5 روز متوالی شاهد مثبت شدن Net ترید حقیقی‌ها در بازار بودیم به طوری که از ابتدای تیرماه تا کنون 1,062 میلیارد تومان نقدینگی توسط حقیقی‌ها وارد بازار شده است.

وی اظهار داشت: همانطور که قبلا بار‌ها عرض کرده بودم زمانی که خالص خرید حقیقی‌ها طی چندین روز متوالی مثبت شود و شاهد تداوم آن باشیم، می توان در آن صورت به رشد قیمت سهام و تغییر روند بازار سرمایه امیدوار بود و برعکس.

 

اعتماد افزود: با توجه به تداوم ورود نقدینگی حقیقی‌ها به بازار طی 5 روز کاری، می توان به تغییر روند بازار امیدوار بود، مگر آنکه شرایط برعکس شود و نقدینگی حقیقی‌ها از بازار خارج گردد و عرضه در معاملات حقیقی‌ها بر تقاضا‌های آن‌ها غلبه کند. از ابتدای تیر ماه 1400 تا کنون طی 7 روز معاملاتی، تنها یک روز خروج نقدینگی توسط حقیقی‌ها صورت گرفته؛ لذا اگر روند همانند برآیند شرایط از ابتدای تیر 1400 باشد، با اطمینان بالایی می توان به بازگشت بازار به روند صعودی امیدوار بود.

وی در انتها گفت: بنده در مجموع به لحاظ رشد قیمت‌های جهانی در پسا کرونا و بهبود اوضاع اقتصاد جهانی، نسبت به بازدهی مطلوب برخی از سهام صادراتی کامودیتی محور امیدوار هستم.

میترا تاتاری کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه طی گفتگویی درباره روند بورس در هفته پیش رو گفت: کلیت بازار متعادل است. اما نمادهای دلار محور مثل فلزات اساسی و پالایشی‌ها روند بهتری را در نسبت با دیگر گروه‌های بازار دارند.

وی در گفتگو با تجارت نیوز افزود: روند صعودی مداوم و مستمری را در بازار شاهد نیستیم و با حرکات نوسانی که در بازار وجود دارد سهامداران زیان دیده می‌توانند بحشی از زیان‌های خود را در وضعیت فعلی جبران کنند اما به فکر سودهای کلان نباید باشند.

تاتاری اظهار داشت: به طور کلی برای امسال گروه پالایشی می‌تواند روند بهتری را نسبت به دیگر گروه‌های بازار داشته باشد و به عبارت دیگر اصلاح کمتری را تجربه کند. 

این کارشناس درباره بازار در هفته پیش رو گفت: گروه فلزات اساسی و پالایشی‌ها می‌توانند رشد خوبی را ثبت کنند اما باید توجه داشته باشیم که در حال حاضر در بازار روند مثبت و متعادل به صورت چرخشی در نمادهای مختلف وجود دارد و به صورت ممتد یک گروه نمی‌تواند مثبت و بدون اصلاح باشد.

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد