شایعه‌ مهم برای قیمت دلار/ خریداران دلار احتیاط کنند!

شایعه‌ مهم برای قیمت دلار/ خریداران دلار احتیاط کنند!

با وجود روند نزولی قیمت دلار در روز گذشته اما شایعه‌ای درباره رد سفر احتمالی مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به ایران وجود داشت که کمی بازار را تحریک کرد. این در حالیست که وزارت خارجه ایران شب گذشته رسما از ادامه مذاکرات خبر داده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، بازار ارز همچنان تحت تاثیر اخبار سیاسی است.

با وجود روند نزولی 200 تومانی قیمت دلار در روز گذشته و کاهش این قیمت به 26980 تومان اما شایعه‌ای درباره رد سفر احتمالی مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به ایران وجود داشت که کمی بازار را تحریک کرد. این در حالیست که وزارت خارجه ایران شب گذشته رسما از ادامه مذاکرات خبر داده است.

روز گذشته در ساعات انتهایی روز شایعاتی درباره رد سفر احتمالی مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به ایران وجود داشت. طبق ادعای روزنامه دنیای اقتصاد، خبرنگار روزنامه وال‌استریت ژورنال عنوان کرد: «شنیده‌ام که پاسخ ایران به درخواست رافايل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای دیدار جهت مذاکره و همچنین اجازه دسترسی بازرسان آژانس به دستگاه‌های نظارتی منفی بوده است.»

اما این درحالیست که شب گذشته وزیر امور خارجه ایران رسما اعلام کرد: به هیچ وجه از مذاکره فاصله نخواهیم گرفت.

امیر عبداللهیان گفته است: دولت سیزدهم مذاکره را یک ابزار موثر دیپلماسی می‌داند و به هیچ وجه از مذاکره فاصله نخواهیم گرفت. همان طور که در دیدار با آقای مورا تاکید کردم، ما مذاکره با نگاه مثبت و فرصت به دیپلماسی باور داریم. اما معتقدیم مذاکره برای مذاکره نفعی برای ملت ایران و هیچ یک از طرف‌ها نخواهد داشت. آمریکایی‌ها صدمه اصلی را به برجام وارد کردند و نه تنها متهم، بلکه مجرم اصلی در نقض برجام هستند. ما به مذاکره حکیمانه، متین و تامین کننده حقوق ملت قايل هستیم و فعالانه در این زمینه عمل می‌کنیم. (ایسنا)

در همین حال خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت خارجه هم شب گذشته گفته است: اصل گفتگوهای وین انجام خواهد شد و ایران در آن حاضر می‌شود. این گفتگوها باید تامین‌کننده منافع عالی مردم ایران باشد و با این هدف حتی یک ساعت هم تاخیر نخواهیم کرد. یک فرایند دموکراتیک در کشورمان انجام شده و دو طرف منتظر انتقال قدرت در ایران بودند که انجام شده است.(انتخاب)

با این روند، آیا بازار ارز طبق انتظار اخبار سیاسی عمل خواهد کرد و ارزان خواهد شد یا نسبت به نااطمینانی‌های اقتصادی از جمله رشد نقدینگی و پایه پولی و کاهش درآمدهای نفتی واکنشی نشان خواهد داد؟

آخرین نرخ ارز را در صفحه قیمت دلار دنبال کنید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد