ارزش سهام شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی چقدر است؟

ارزش سهام شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی چقدر است؟

معاون نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار، ارزش سهام شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت را 400 هزار میلیارد تومان ارزیابی کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز، محمدحسن ابراهیمی سروعلیا گفت: به زودی انتخابات اعضای هیات‌مدیره شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت برگزار می‌شود و این اعضا برای سهام 30 میلیون نفر به ارزش حدود 400 هزار میلیارد تومان تصمیم‌گیری خواهند کرد.

معاون نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار اظهار داشت: هم‌اکنون 31 شرکت سرمایه‌گذاری استانی داریم که باید انتخابات اعضای هیات‌مدیره این شرکت‌ها برگزار شود.

عضو هیات‌مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به روش‌های مختلف مدیریت سهام در دارندگان سهام عدالت افزود: سال گذشته که آزادسازی سهام عدالت انجام شد، افراد تصمیم گرفتند به دو روش سهام خود را مدیریت کنند؛ حدود 20 میلیون نفر روش مستقیم و 30 میلیون نفر روش غیرمستقیم را انتخاب کردند.

ابراهیمی سروعلیا افزود: سهام افرادی که مدیریت سهم را خود به طور مستقیم در اختیار دارند، تا امروز حدود 60 درصد آزادسازی شده و امکان فروش آن وجود دارد.

عضو هیات‌مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار ادامه داد: آن عده هم که روش غیرمستقیم را انتخاب کردند، در واقع اداره سهام را به شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت واگذار کردند و ارزش فعلی سهام آنها چیزی حدود 400 هزار میلیارد تومان است.

وی توضیح داد: به عبارت دیگر، مجموع ارزش سهام شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت، 400 هزار میلیارد تومان است که الان بحث انتخابات هیات‌مدیره این شرکت‌ها مطرح است.

سروعلیا اظهار داشت: البته این رقم فقط مربوط به 36 شرکتی است که بورسی شده‌اند و ارزش غیر بورسی‌ها چون هنوز تقویم نشده‌اند، به طور دقیق مشخص نیست.

مطالعه بیشتر: برگزاری مجامع شرکت‌های استانی سهام عدالت به تعویق افتاد

 

منبع: سنا

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد