9 دستگاه همچنان به درگاه ملی مجوزها متصل نشدند

9 دستگاه همچنان به درگاه ملی مجوزها متصل نشدند

ایلنا: سازمان برنامه و بودجه، وزارت کشور، وزارت دفاع، کانون کارشناسان رسمی، کانون وکلا، جامعه حسابداران رسمی، سازمان اداری و استخدامی، فراجا و نظام روانشناسی همچنان...

به گزارش ایلنا، طبق اعلام وزارت اقتصاد از ابتدای امسال تا چهارم آذرماه 1401 از تعداد 467 هزار و 276 درخواست صدور مجوز به درگاه ملی مجوزهای کشور، 135 هزار و 507 مجوز، معادل 29 درصد کل درخواست‌ها، صادر شده است.

همچنین 189 هزار و 886 مجوز رد شده، 19 هزار و 370 نفر از درخواست خود انصراف داده‌اند و 122 هزار و 513 درخواست با تاخیر از سوی دستگاه‌های صادرکننده مواجه شده‌اند.

4 هزار و 692 درخواست در صف بررسی هستند و 83 هزار و 147 درخواست معادل 17.8 درصد کل درخواست‌ها در مرحله بررسی تاخیر داشته‌اند.

وزارت بهداشت، وزارت ارشاد و معاونت علمی ریاست جمهوری از ابتدای سال 1401 تا چهارم آذر ماه هیچ مجوزی را از مسیر قانونی درگاه ملی مجوزها صادر نکرده‌اند.

9 دستگاه همچنان به درگاه ملی مجوزها متصل نشدند

سازمان برنامه و بودجه، وزارت کشور، وزارت دفاع، کانون کارشناسان رسمی، کانون وکلا، جامعه حسابداران رسمی، سازمان اداری و استخدامی، فراجا و نظام روانشناسی همچنان در فهرست دستگاه‌های جامانده و متصل نشده به درگاه ملی مجوزها هستند.

بر این اساس، صندوق نوآوری هیچ تاخیری در بررسی درخواست‌های صدور مجوز نداشته و وزارت بهداشت با 73.4 درصد، بیشترین درصد تاخیر را در بررسی درخواست‌های صدور مجوز داشته است.

همچنین وزارت تعاون در بخش مشاغل خانگی با ارتقای 16 پله‌ای رتبه بین 22 دستگاه و وزارتخانه، بیشترین ارتقای رتبه را در صدور مجوزها به خود اختصاص داده است و سازمان حفاظت محیط زیست با کاهش 3 پله‌ای رتبه، با بیشترین کاهش رتبه بین 22 دستگاه روبه‌رو شده است. وزارت بهداشت، وزارت صمت، وزارت تعاون (به جز مشاغل خانگی) و وزارت میراث فرهنگی قعرنشینان جدول درخواست و صدور مجوزها هستند.

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد