بزرگترین افزایش نرخ بهره در حال رقم خوردن است؟/ چشم‌ها...

بزرگترین افزایش نرخ بهره در حال رقم خوردن است؟/ چشم‌ها...

جهانبه دنبال گزارش اخیر شاخص قیمت مصرف کننده ایالات متحده که نشان می دهد تورم در آمریکا به بالاترین حد در 40 سال گذشته رسیده است، بسیاری انتظار دارند که فدرال رزرو نرخ بهره را 75 تا 100 واحد پایه در 26 جولای افزایش دهد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، همه نگاه ها خیره به حرکت بعدی فدرال رزرو است؛ استراتژیست های بازار افزایش 75 تا 100 واحد پایه نرخ بهره را در سه روز آینده پیش بینی می کنند.

تقریبا سه روز دیگر، بانک مرکزی ایالات متحده یک بار دیگر به منظور ارزیابی و تغییر نرخ وجوه فدرال تشکیل جلسه خواهد داد. فدرال رزرو از اواسط مارس 2022 نرخ بهره را افزایش داده است. در آن زمان در ماه مارس، بانک مرکزی برای اولین بار از سال 2018، نرخ بهره معیار را از نزدیک به صفر به 0.25 درصد افزایش داد. پس از انجام این کار توسط فدرال رزرو، تورم ایالات متحده به رشد خود ادامه داد و اقتصاددانان جی پی مورگان پیش بینی کردند که بانک مرکزی نرخ بهره را در ماه ژوين 75 واحد دیگر افزایش خواهد داد.

پیش بینی افزایش نرخ بهره زمانی محقق شد که بانک مرکزی ایالات متحده در 15 ژوين 2022 نرخ وجوه فدرال را 75 واحد افزایش داد. آمریکا از سال 1994 که آلن گرینسپن سیزدهمین ريیس فدرال رزرو بود، جهش 75 واحدی را تجربه نکرده بود. در آن زمان، این کشور توسط بیل کلینتون، ريیس جمهور دموکرات اداره می شد و تورم بسیار پایین و 2.7 درصد بود.

بیش از 27 سال بعد، به نظر می‌رسد که شانزدهمین ريیس فدرال رزرو، جروم پاول، می‌خواهد تجربه مشابهی را رقم بزند؛ پاول فکر می کند که فشارهای فعلی قیمت به سرعت از بین خواهد رفت و ريیس بانک مرکزی معتقد است که فدرال رزرو می تواند تورم داغ سوزان را مهار کند.

پیش‌بینی‌های جدیدی که با تصمیم ژوين منتشر شد، پیش‌بینی‌هایی را برای نرخ 3.25-3.5 درصدی وجوه فدرال تا پایان سال 2022 نشان می‌دهد که بالاترین میزان از سال 2008 است.

در همین حال، بسیاری از پیش‌بینی‌های بالاتر نیز وجود دارد، زیرا برخی معتقدند افزایش 100 واحد پایه می‌تواند به خوبی اتفاق بیفتد.

223227

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد