آگهی 600 میلیونی خرید تارا / قیمت تارا در بازار چقدر است؟

آگهی 600 میلیونی خرید تارا / قیمت تارا در بازار چقدر است؟

طرح پیش‌فروش خودروی تارا دستی در ایران خودرو شروع شد. طرحی که بر اساس آن متقاضیان باید برای خرید تارا دستی 140 میلیون تومان پیش‌پرداخت واریز کنند. اما قیمت تارا دستی در کارخانه و بازار آزاد چقدر است؟

به گزارش تجارت‌نیوز، پیش‌فروش تارا دستی در شرکت ایران خودرو از امروز 28 شهریور ماه آغاز شد. طرح پیش‌فروش ایران خودرو، تنها شامل فروش تارا با موعد تحویل یک ساله می‌شود.

متقاضیان از امروز یکشنبه 28 شهریور تا سه شنبه 30 شهریور ماه فرصت دارند که برای شرکت در طرح پیش‌فروش تارا ثبت‌نام کنند.

متقاضیاتی که در این طرح برنده شوند، باید مبلغ 140 میلیون تومان به عنوان پیش‌پرداخت واریز کنند. اما قیمت قطعی تارا در این طرح مشخص نیست و قیمت نهایی تارا شهریور 1401 مشخص می‌شود.

قیمت تارا دستی چقدر است؟

بر اساس اعلام ایران خودرو، قیمت کارخانه تارا دستی 290 میلیون و 650 هزار تومان است. اما قیمت بازار آزاد تارا دستی دقیقا مشخص نیست و قیمت‌های متفاوتی برای این خودرو در بازا آزاد عنوان می‌شود. اما قیمت تارا در بازار آزاد از 350 میلیون تومان شروع می‌شود.

در برخی از آگهی‌ها قیمت تارا دستی 400 میلیون تومان است و در برخی دیگر تا 500 میلیون تومان هم قیمت‌گذاری شده است. بر این اساس قیمت تارا دستی در بازار آزاد هنوز مشخص نیست.

دلیل مشخص نبودن قیمت تارا این است که اولین مرحله پیش‌فروش تارا شهریور 99 برگزار شد و خودروهای پیش‌فروش شده در سال گذشته، تازه تحویل مشتریان داده شده و بازار هنوز درباره قیمت این خودرو به نتیجه نرسیده است.

اما قیمت تارا دنده‌ای هم در بازار نامشخص است. قیمت تارا دنده‌ای هم در بازار آزاد از 450 میلیون تومان شروع می‌شود و تا 600 میلیون هم می‌رسد. اگرچه برخی از آگهی‌دهندگان قیمت تارای اتومات خود را تا 890 میلیون تومان هم آگهی کرده‌اند.

اما فعالان بازار معتقدند که قیمت این خودرو به دلیل عرضه تازه در بازار، مشخص نیست و احتمالا با افزایش عرضه تارا به بازار آزاد، کمی تعدیل می‌شود و قیمت تارا کاهش پیدا می‌کند.

شرایط خرید تارا

محدودیت‌های فروش فوق‌العاده نیز همچنان در طرح پیش فروش تارا اجرا می‌شود و بر این اساس شروطی همچون اختصاص یک دستگاه خودرو به هر کدملی، حداقل فاصله 48 ماهه از خرید (ثبت‌نام یا تحویل خودرو) از شرکت‌های ایران‌خودرو و سایپا، عدم پلاک فعال انتظامی برای فرد متقاضی، ارايه گواهی‌نامه معتبر، تعلق شماره حساب و شماره تماس اعلامی به شخص متقاضی و... همچنان اعمال خواهند شد.

متقاضیان برای شرکت در طرح پیش‌فروش تارا ایران خودرو می‌توانند به آدرس esale.ikco.ir مراجعه کنند.

مطالعه بیشتر: آغاز پیش‌فروش تارا + قیمت و جزيیات

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد