هسته معاملات بورس دچار اختلال شده است؟

هسته معاملات بورس دچار اختلال شده است؟

مدیرعامل شرکت مدیریت فناوری بورس تهران گفت: اطلاعات معاملات و پرتفوی افراد از طریق سامانه واسط پس از معاملات، واکشی و به کارگزاری‌ها ارايه می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز، روح‌الله دهقان، مدیرعامل شرکت مدیریت فناوری بورس تهران در خصوص ایرادات اخیر سامانه سپرده‌گذاری مرکزی مبنی بر به روز نشدن پرتفوی سهامداران اظهار کرد: بین سامانه معاملات و سامانه کارگزاری‌ها یک سامانه واسط وجود دارد که اطلاعات معاملات و پرتفوی افراد، از طریق این سامانه واسط پس از اتمام معاملات، واکشی و به کارگزاری‌ها ارايه می‌شود.

او بیان کرد: در چند روز گذشته، سامانه واسط دچار مشکل شده و نتوانسته فایل‌های دارایی را به طور کامل واکشی کند. به عبارتی دیگر این سامانه نتوانسته اطلاعات مربوط به دارایی افراد را به طور کامل از سامانه پس از معاملات (که دارایی افراد به طور کامل در آنجا نگهداری می‌شود) واکشی کند و در اختیار کارگزاری‌ها قرار دهد. بنابراین یک روز طول کشید تا مشکل رفع شود و اطلاعات در اختیار افراد قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت مدیریت فناوری بورس تهران در پاسخ به این پرسش که، اگر سامانه سپرده‌گذاری دچار اختلال شود، چه کسی باید به این مشکل رسیدگی کند؟، گفت: اگر سامانه معاملات از بخش‌های داخلی شرکت سپرده‌گذاری دچار اختلال شود، تیم داخلی و شرکت زیرمجموعه اختلالات را رفع می‌کند و این ایراد ارتباطی به سامانه اصلی معاملات و شرکت مدیریت فناوری بورس تهران ندارد.

دهقان در رابطه با اقدامات انجام شده برای به‌روزرسانی سامانه سپرده‌گذاری مرکزی، اظهار کرد: از سال 92 تا به حال 3 بار زیر ساخت سخت افزاری سامانه سپرده‌گذاری تغییر کرده و سخت‌افزار‌هایی خریداری شده که کارایی بهتری داشته اند. در حوزه به‌روزرسانی نرم‌افزاری هم اقدامات زیادی انجام شده است.

او بیان کرد: توسعه و به‌روزرسانی نرم‌افزاری اقدامی مداوم است و همیشه در سیستم توسط متخصص‌های داخلی انجام می‌شود.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

آخرین اخبار حوزه بورس را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد