فعالیت استخراج کنندگان مجاز رمزارز‌ها از مهرماه

فعالیت استخراج کنندگان مجاز رمزارز‌ها از مهرماه

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران گفت: استخراج کنندگان مجاز رمزارز‌ها که به دستور رییس‌جمهوری وقت فعالیت خود را به دلیل افزایش مصرف بخش خانگی متوقف کرده بودند از ابتدای مهرماه می‌توانند مجدد فعالیت خود را از سر بگیرند.

به گزارش بورس نیوز، مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق اظهار کرد: مراکز مجاز استخراج رمز ارز در ایام پیک تابستان برای همراهی با صنعت برق و بر اساس دستور رییس جمهوری وقت فعالیت‌های خود را به حالت تعطیل در آورده بودند تا صنعت برق بتواند برق مورد نیاز سایر بخش‌ها را تامین کند.


  • بیشتر بخوانید:  از مجسمه خالق ناشناس بیت کوین رونمایی شد

وی ادامه داد: اکنون و با کاهش دمای هوا که منجر به کاهش مصرف در بخش خانگی مراکز مجازی که غیر فعال شده بودند خواهند توانست از ابتدای مهرماه فعالیت عادی خود را از سر گیرند.

سخنگوی صنعت برق خاطرنشان کرد: صنعت برق تلاش خواهد کرد 250 مگاوات برق مورد نیاز این مراکز را تامین کند تا آن‌ها بتوانند برنامه‌های خود را دنبال کنند.

رجبی مشهدی در عین حال از تداوم برخورد با مراکز غیرمجاز استخراج رمزارز خبر داد و گفت: برخورد با این نوع مراکز از دستور خارج نخواهد شد.

وی ادامه داد: این نوع مراکز در صورت شناسایی به مراج قانونی فرستاده خواهند شد و دستگاه‌های آنان جمع آوری شده و تا تعیین تکلیف نهایی باقی خواهند ماند.

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران افزود: پرونده این مراکز به قوه قضايیه داده می‌شود تا در آنجا در باره آن‌ها تصمیم گیری شود.

رجبی مشهدی گفت: براین اساس تاکنون و از ابتدای طرح برخورد با مراکز غیرمجاز استخراج رمز ارز 218 هزار دستگاه کشف و جمع آوری شده که میزان مصرف آن‌ها معادل یک نیروگاه هزارمگاواتی بوده تا برق مورد نیاز آن‌ها را تامین کند.

آخرین اخبار بورس و اقتصاد