مغازه‌های تهران تعطیل می‌شوند؟/ بازاری‌ها مخالف مصوبه ستاد کرونا!

مغازه‌های تهران تعطیل می‌شوند؟/ بازاری‌ها مخالف مصوبه ستاد کرونا!

بازاری‌ها به مصوبه تعطیلی ستاد کرونا اعتنا نمی‌کنند. فعالان بازار معتقدند علت مقاومت مغازه‌داران این است که دولت براساس یک چهارچوب منسجم شهر را تعطیل نمی‌کند.

به گزارش تجارت‌نیوز، ستاد کرونا دوباره بخشنامه تعطیلی تهران را صادر کرده و به تمامی اصناف، بانک‌ها، ادارات دولتی و غیردولتی و … دستور تعطیلی کسب و کارشان را داده است.

هر چند گفته می‌شود که واحدهای صنفی باید دوباره بسته شوند اما گوش بازاری‌ها دیگر به این مصوبه‌ها بدهکار نیست و آنها پیش از بخشنامه جدید به تعطیلی بازار وروند کند واکسیناسیون انتقاد کرده بودند.

آنها به رکود بازار و اجاره‌بهای سنگین مغازه‌ها، مالیات و سایر هزینه‌های جاری خود اشاره می‌کنند و می‌گویند که با تعطیلی مداوم بازار زیان سنگینی متحمل شده‌اند.

نایب ريیس دوم اتاق اصناف تهران با اعلام این خبر به تجارت‌نیوز گفت: هر چند سلامت جامعه در اولویت است اما اعمال محدودیت‌ها بازار را راکد کرده و بسته شدن واحدهای صنفی بر وضعیت امرار معاش مردم اثرگذار است.

ابراهیم درستی ادامه داد: محدودیت‌های کرونایی در سال 99 سخت‌تر از امسال بود با این حال دولت هرگز از حقوق خود نگذشت. علاوه بر اینکه حقوق مالیات را گران کرد از تمام فعالان بازار هم مالیات را تمام و کمال گرفت و این نگاه یک طرفه دولت به منافع خود نگاه درستی نیست و دولت بهتر است به جای فشار مالیاتی به قانونمندان به سراغ فراریان مالیاتی بروید و از آنها مالیات دریافت کند، چرا که این محدودیت‌ها دیگر توانی برای ادامه فعالیت کسبه باقی نگذاشته است.

برای مطالعه بیشتر خبر تعطیلی بانک‌ها و اصناف را بخوانید.

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد