افزایش دوباره قیمت مرغ / در بعضی شهرها، 45 هزار تومان!

افزایش دوباره قیمت مرغ / در بعضی شهرها، 45 هزار تومان!

قیمت مرغ بار دیگر افزایش یافته و به 40 هزار تومان و در در برخی شهرها به 45 هزار تومان رسیده، در حالی که که قیمت مصوب، همچنان 24 هزار و 500 تومان است.

به گزارش تجارت‌نیوز، مرغ یکی از کالاهایی است که در یک سال اخیر هر روز خبر افزایش قیمت آن به گوش می‌رسد؛ در روزهای اخیر نیز خبرها حاکی از افزایش قیمت تا 40 هزار تومان است؛ البته مرغ 40هزار تومانی خبر جدیدی نیست و کمتر از دو هفته پیش نیز، شهروندان به هنگام خرید مرغ، با مرغ 40هزار تومانی روبه‌رو می‌شدن؛ هرچند قیمت غیررسمی مرغ به 40 هزار تومان رسیده، اما قیمت رسمی آن هنوز هیچ افزایشی نداشته و همچنان روی عدد 24هزار و 900تومان ثابت است.

مرغداران نبود نهاده را عامل افزایش قیمت می‌دانند و ارز ترجیحی نیز عامل نبود نهاده در شرایط فعلی است (اقتصاد آنلاین).

در این شرایط، حسین‌قلی قوانلو، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت مازندران نیز تاکید کرده است که قیمت مصوب مرغ 24 هزار و 900 تومان در بازار عرضه می‌شود و هر گونه فروش مرغ بالاتر از این قیمت تخلف است (خبرگزاری صدا و سیمای).

مطالعه بیشتر: قرارگاه مرغ منحل شد / بازار به دستورها عمل نکرد
مرغ 45 هزار تومانی!

این در حالی است که یعقوب یاوری، ريیس هیات مدیره کانون سراسری مرغداران گوشتی روز گذشته با اشاره به اینکه قیمت مرغ در برخی شهرها به 45 هزارتومان افزایش یافته است، از سوءمدیریت‌های صورت گرفته در این حوزه به شدت انتقاد کرد بود.

او درباره افزایش قیمت مرغ در بازار طی روزهای اخیر، گفت: متاسفانه در روزهای اخیر، قیمت مرغ در برخی شهرها تا 45 هزار تومان هم بالا رفته است؛ این مساله کاملا قابل پیش‌بینی بود و بارها به مسيولان مربوطه هشدار داده شد ولی رویه ناصواب و غلطی که در پیش گرفته شده، ظاهرا پایانی ندارد.

وی تصریح کرد: این نابسامانی‌ها ناشی از سوءمدیریت مدیران دولتی است که اقتصاد کشور را به این روز انداخته‌اند، در نتیجه چنین عملکردی هم مردم زیر فشار اقتصادی له شده‌اند و هم تولیدکنندگان بی انگیزه و از ادامه کار و تولید ناامید شده‌اند (مهر).

آخرین خبرها از بازارهای مختلف را در صفحه بازار تجارت‌نیوز بخوانید.

 

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد