بورس شامل حمایت دولت می‌شود؟/ توصیه مهم به سهامداران

بورس شامل حمایت دولت می‌شود؟/ توصیه مهم به سهامداران

ریزش بورس تحت تاثیر عوامل مخالف ادامه‌دار شده است. در این شرایط سهامداران باید چه کنند؟

به گزارش تجارت‌نیوز، ریزش بورس تحت تاثیر عوامل مخالف ادامه‌دار شده و شاخص کل در کانال 1٫3 میلیون واحد ماندگار شده است. در این شرایط سهامداران باید چه کنند؟

نیما میرزایی، کارشناس بازار سهام گفت: ریزش جهانی اکثر کامودیتی‌ها روی ذهنیت معامله‌گران تاثیر داشت. ولی علاوه بر این عوامل دیگری نیز در افت بازار سهام تاثیرگذار بود.

وی ادامه داد: عاملی که باعث شد امروز شاهد فروش‌های هیجانی باشیم، بیشتر سردرگمی سرمایه‌گذاران در خصوص اهرم‌های اثرگذار بر بازار است. یکی از عوامل اثرگذار نرخ ارز است که احتمال اصلاح قیمتی دارد.

میرزایی افزود: نرخ بهره نیز کماکان در حال افزایش است و چشم‌انداز ریزشی نیز برای آن وجود ندارد. علاوه بر این نرخ خوراک و سوخت نیز برای گروه‌های فولاد، پتروشیمی و سنگ آهن افت بورس اثرگذار است.

میرزایی گفت: به اعمال حمایت‌های دولتی از بازار امیدوارم. اما اگر چنین اتفاقی نیفتد و ما فردا اصلاح نرخ ارز داشته باشیم، احتمال ریزش بورس بیش از امروز ادامه دارد.

این کارشناس بازار سهام تصریح کرد: در حال حاضر قیمت‌ها در بازار سهام ارزنده است و احتمال خرید سهام ارزنده توسط حقوقی‌ها زیاد است. اما به طور کلی فعلا نوسان در بازار سهام ادامه‌دار خواهد بود.

میرزایی تصریح کرد: توصیه‌ام به سخامداران این است که مدام تغییر توتفو ندهند. بهتر است معامله گران سهم‌های آینده دار و بنیادی خود را نگه دارند. چون شرایط مبهم بازار سرانجام تمام می شود و بازار راه خود را پیش خواهد گرفت.

مهمترین اخبار بازار سهام را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد