قیمت مرغ و تخم‌مرغ در 7 مرداد 1400

قیمت مرغ و تخم‌مرغ در 7 مرداد 1400

قیمت انواع مرغ در میادین میوه و تره بار شهرداری تهران اعلام شد. این روزها قیمت مرغ و تخم‌مرغ افزایشی است و به ویژه قیمت مرغ در بازار آزاد با نرخ مصوب فاصله زیادی دارد.

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت گوشت مرغ در میادین میوه و تره بار اعلام شد. در حال حاضر انواع گوشت از جمله فرآورده‌های پروتيینی عرضه شده در میادین میوه و تره بار است که با قیمت پایین‌تر عرضه می‌شود.

مرغ به نرخ مصوب در میادین عرضه می‌شود. قیمت این محصول تازه تنظیم بازار هر کیلوگرم 24 هزار و 900 تومان است. قیمت مرغ تازه یک عدد به وزن دو کیلوگرم نزدیک به 50 هزار تومان محاسبه شده اس.

قیمت مرغ و تخم مرغ در میادین میوه و تره بار شهرداری تهران

1- مرغ تازه تنظیم بازار هر کیلوگرم 24900 تومان (یک عدد مرغ تازه به وزن دو کیلوگرم 50 هزار تومان)

2- مرغ منجمد تنظیم بازار هر کیلوگرم 19800 تومان (یک عدد مرغ منجمد به وزن دو کیلوگرم 40 هزار تومان)

3- تخم مرغ غیر بسته‌بندی هر کیلوگرم 16900 تومان (یک شانه 30 عددی به وزن یک کیلو و 900 گرم 32100 تومان)

4- تخم مرغ بسته‌بندی (یک شانه 30 عددی به وزن یک کیلو و 900 گرم 35700 تومان)/ (پول‌نیوز)

مطالعه بیشتر: قرارگاه مرغ منحل شد / بازار به دستورها عمل نکرد
شرایط نابسان قیمت مرغ در بازار آزاد

این در حالی است که در بازار آزاد قیمت‌ها بین حدود 37 تا حتی در برخی شهرها 45 هزار تومان در نوستان است.

به گزارش تجارت‌نیوز، مرغ در برخی شهرهای جنوبی از جمله قشم سهمیه‌بندی شده و به هر نفر فقط یک مرغ با کارت ملی تعلق می‌گیرد. محمد یوسفی، ريیس اتحادیه پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی با اعلام خبر سهمیه بندی مرغ در برخی استان ها گفت که تولید مرغ وضعیت وخیمی دارد.

قیمت این کالای اساسی در برخی از شهرها از کیلویی 45 هزار تومان گذشت. این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که فعالان صنعت پرورش مرغ می‌گویند که وضعیت تامین خوراک دام و طیور و تولید مرغ وخیم است و احتمال دارد بازار در نیمه دوم سال با مشکلات جدی‌تری مواجه شود.

علاوه بر افزایش قابل توجه قیمت مرغ، برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که مرغ دوباره در برخی از شهرهای جنوب کمیاب شده است. به عنوان مثال در حال حاضر مرغ در جزیره قشم پیدا نمی‌شود و بسیاری از مرغ فروشی‌ها در این جزیره به دلیل کمبود مرغ تعطیل هستند.

نوسان قیمت تخم مرغ در بازار

در این میان، ناصر نبی پور، ريیس هیات‌مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار تهران، نیز از نوسان در این بازار خبر داده و گفته است که کشتار مرغ‌های تخم‌گذار و کاهش جوجه‌ریزی علت اصلی نابه سامانی بازار تخم مرغ است.

وی به باشگاه خبرنگاران جوان گفته است: از فروردین نسبت به شرایط تولید و بحرانی شدن اوضاع در تیر و مرداد ناشی از کشتار مرغ‌های تخم‌گذار و کاهش جوجه‌ریزی هشدار داده بودیم.

این فعال صنفی، با اشاره به اینکه قیمت نهاده‌های تولید بشدت افزایش یافته است، بیان کرد: بنابر آمار قیمت تمام شده نسبت به سال قبل 140 درصد افزایش یافته است. به عنوان مثال سال گذشته قیمت مرغ پولت حداکثر 32 هزار تومان بود که امروز به 70 هزار تومان رسیده است که این موضوع در کنار افزایش 140 درصدی قیمت جوجه، نرخ تمام شده تولید را بسیار افزایش داده است.

وی در پایان قیمت تخم مرغ را تابع عرضه و تقاضا دانست و گفت: گرانی تخم مرغ هیچ ارتباطی به مرغدار ندارد و دولت اجازه داده که ماهانه تعدادی مرغ تو لک رود تا در 6 ماهه دوم بازار تخم‌مرغ متشنج نشود.

آخرین خبرها از بازارهای مختلف را در صفحه بازار تجارت‌نیوز بخوانید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد