آخرین مهلت ثبت‌نام یارانه خودرو / چگونه یارانه 150 میلیونی بگیریم؟

آخرین مهلت ثبت‌نام یارانه خودرو / چگونه یارانه 150 میلیونی بگیریم؟

طرح پیش فروش مهرماه ایران خودرو امروز به پایان می‌رسد. طرحی که در آن پنج محصول پرطرفدار این شرکت شامل پژو 207 دستی سقف شیشه‌ای، رانا پلاس، سورن پلاس، دنا پلاس توربوشارژ دستی و اتوماتیک عرضه می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز، طرح پیش‌فروش ایران خودرو از چند روز گذشته آغاز شده و آخرین مهلت ثبت‌نام در طرح پیش‌فروش ایران خودرو امروز 18 مهرماه به پایان می‌رسد.

نکته قابل توجه این است که در این طرح هم مانند طرح‌های گذشته، خودروهای پیش‌فروش شده 70 تا 150 میلیون تومان زیر قیمت بازار عرضه می‌شوند. به عبارتی افرادی که بتوانند در مراسم قرعه‌کشی این خودروها برنده شوند، می‌توانند از یارانه بلاعوض 70 تا 150 میلیون تومانی برخوردار شوند.

یارانه 150 میلیونی خودروسازان

اما قیمت خودروهای پیش‌فروش شده در طرح مهرماه چقدر است؟

بر اساس آخرین قیمت‌ها قیمت کارخانه پژو 207 دستی سقف شیشه‌ای 216 میلیون تومان است. اما قیمت این خودرو در بازار آزاد 333 میلیون تومان است. بر این اساس اختلاف قیمت بازار آزاد و کارخانه این خودرو 117 میلیون تومان است.

خودروی دیگری که در طرح پیش‌فروش مهرماه ایران خودرو عرضه می‌شود، راناپلاس است. قیمت کارخانه رانا پلاس 180 میلیون تومان و قیمت بازار آزاد آن حدود 260 میلیون تومان است. اختلاف بازار آزاد و کارخانه رانا پلاس 80 میلیون تومان است.

قیمت کارخانه سورن پلاس هم 204 میلیون تومان است. اما این خودرو در بازار‌ آزاد 285 میلیون تومان است. برندگان سورن پلاس در این طرح، یارانه 81 میلیون تومان است.

قیمت کارخانه دناپلاس دستی هم 285 میلیون تومان است. اما قیمت این خودرو در بازار آزاد به حدود 436 میلیون تومان رسیده است. متقاضیان دناپلاس اتومات هم باید برای خرید این خودرو از کارخانه 390 میلیون تومان هزینه کنند. اما قیمت بازار آزاد این خودرو حدود 460 میلیون تومان است.

برندگان این دو خودرو هم می‌توانند از یارانه 151 و 70 میلیون تومانی بهره‌مند شوند.

در این طرح پیش‌فروش موعد تحویل خودرو، یک ساله است و خودروهای ثبت‌نامی شهریور و مهر سال آینده تحویل داده می‌شود. اما نکته مهمی که وجود دارد این است که آیا خودروسازان می‌توانند به تعهدات خود عمل کنند و خودروهای ثبت‌نامی را تحویل دهند؟ آن هم در حالی که ريیس انجمن قطعه‌سازان گفته خودروسازان با مشکل شدید نقدینگی مواجه‌اند و نمی‌توانند طلب قطعه‌سازان را بپردازند.

متقاضیان برای ثبت‌نام در طرح پیش‌فروش مهرماه ایران خودرو باید به نشانی esale.ikco.ir مراجعه کنند.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد