پرداخت سود سال 99 سهام عدالت تا پایان 1400

پرداخت سود سال 99 سهام عدالت تا پایان 1400

ريیس سازمان خصوصی سازی گفت: سود سهام عدالت سال 99 تا پایان سال جاری به حساب سهامداران پرداخت می‌شود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

قربان‌ زاده به آخرین وضعیت پرداخت سود سال 99 سهام عدالت به حساب سهامداران اشاره کرد و افزود: تاکنون رقم کلی نهایی و زمان واریز آن مشخص شده است.

وی اظهار داشت: براساس محاسبات انجام شده احتمالا تا پایان سال رقمی حدود 600 هزار تومان به حساب هر سهامدار پرداخت شود.

قربان‌ زاده اعلام کرد: 49 میلیون سهامداری که دارای سهام عدالت هستند، بعد از ابلاغ رهبر انقلاب و نیز آيین نامه شورای عالی بورس قادر به انتخاب دو روش مدیریت مستقیم و غیرمستقیم بودند.

معاون وزیر اقتصاد و دارایی افزود: بعد از انتخاب نوع روش مدیریت، سهامداران مستقیم خود سهامدار شرکت‌های سرمایه پذیر و سهامداران غیرمستقیم، سهامدار شرکت‌های سرمایه گذاری استانی شدند.

وی بیان‌داشت: شرکت‌های سرمایه پذیر دارای سهامداران عدالت به دو دسته شرکت‌های بورسی و غیربورسی تقسیم می‌شود که شرکت‌های بورسی دارای 36 شرکت بورسی و شرکت‌های غیربورسی شامل 13 شرکت هستند.

قربان‌زاده خاطرنشان‌کرد: سود سال 99 سهام عدالت شرکت‌های غیر بورسی حدود 2 هزار و 800 میلیارد تومان و سود شرکت‌های بورسی رقمی حدود 29 هزار و 200 میلیارد تومان است.

ريیس سازمان خصوصی سازی ادامه داد: جمع سود دو شرکت بورسی و غیربورسی عددی معادل حدود 31 هزار میلیارد تومان است که این رقم باید میان 49 میلیون سهامدار توزیع شود، بر این اساس تا پایان سال به هر سهامدار احتمالا رقمی حدود 600 هزار تومان پرداخت می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه جمع سود شرکت‌های بورسی و غیربورسی نسبت به سال 98 حدود سه برابر افزایش پیدا کرده است، افزود: جمع سود سال 98 که سال گذشته به حساب سهامداران پرداخت شد، حدود 9 هزار و 500 میلیارد تومان بود که امسال این عدد به بیش از 31 هزار میلیارد تومان رسیده است.

واریز سود سهام عدالت تا پایان سال 1400

قربانزاده در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه پرداخت سود سهام عدالت به حساب مشمولان تا پایان سال جاری حتمی است یا خیر، گفت: اقدامات لازم انجام شده است تا سود سهام عدالت سال 99 تا پایان سال جاری به حساب سهامداران پرداخت شود.

معاون وزیر اقتصاد و دارایی گفت‌: زیرمجموعه شورای عالی بورس، کارگروهی برای تعیین تکلیف موضوعات مرتبط با سهام عدالت تشکیل شده است که در آن نمایندگانی از سازمان خصوصی‌سازی، سازمان بورس و اوراق بهادار، اتاق تعاون، وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی، دستگاه‌های نظارتی و کانون سهام عدالت حضور دارند.

وی خاطرنشان‌کرد: در این کارگروه در تلاش هستیم که جزییات نحوه پرداخت سود سهامداران غیرمستقیم مشخص و قوانین آن رعایت شود تا سهامداران آن بتوانند هر چه زودتر به سود مدنظر دست پیدا کنند.

سازمان خصوصی سازی پیگیر تعیین تکلیف باقیمانده سود سال 98 سهام عدالت

وی در پاسخ به سوالی دیگر در این خصوص که باقی‌مانده سود سال 98 سهام عدالت چه زمانی به حساب مشمولان پرداخت می‌شود، گفت: برخی از شرکت‌های بزرگ مانند دخانیات، مخابرات و ... سود سال‌های گذشته خود را به طور کامل پرداخت نکردند، سازمان خصوصی سازی مکلف به پیگیری از این شرکت‌ها است و موارد حقوقی لازم در مورد آن‌ها را اعمال کرده است تا این شرکت‌ها هر چه زودتر باقی‌مانده سود سال گذشته را پرداخت کنند.

قربان زاده اظهار داشت: اقدام حقوقی مربوط به این شرکت‌ها را انجام دادیم و ماده 48 قانون محاسبات عمومی را بر این شرکت‌ها اعمال کردیم، براین اساس دیگر امکان ثبت صورت جلسات برای آن‌ها وجود ندارد و این شرکت‌ها باید هر چه زودتر معوقات را پرداخت کنند.

ريیس سازمان خصوصی سازی گفت: اکنون در حال مذاکرات با هیات مدیره این دو شرکت بزرگ هستیم تا بتوانند سود معوقه را در قالب دریافت تسهیلات از بانک پرداخت کنند، اما تاکنون زمان دقیقی برای پرداخت این سود اعلام نشده است.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد