در مجمع سپیدار چه گذشت؟ | سود هر سهم چقدر بود؟

در مجمع سپیدار چه گذشت؟ | سود هر سهم چقدر بود؟

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سیپدار سیستم آریا با حضور 74.48 درصد سهامداران، نماینده سازمان بورس، نماینده موسسه حسابرسی و بازرس قانونی و ناظرین به ریاست آقای فولادی به صورت حضوری و آنلاین برگزار گردید. گزارش نبض بورس از این مجمع را بخوانید.

به گزارش نبض بورس، مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سیپدار سیستم آریا با حضور 74.48 درصد سهامداران، نماینده سازمان بورس، نماینده موسسه حسابرسی و بازرس قانونی و ناظرین به ریاست آقای فولادی به صورت حضوری و آنلاین برگزار گردید.

 
 

آقای رنجبری مدیرعامل شرکت گزارشی از فعالیت شرکت در خصوص سال مالی منتهی به 1399/12/30 به صورت زیر ارايه دادند:

با توجه به بازار بالقوه مشتریان در حوزه کسب و کار‌های کوچک و اصناف سپیدار سیستم آسیا به عنوان یکی از شرکت‌های عضو گروه همکاران سیستم از سال 1387 با هدف عرضه انحصاری محصولات "سپیدار" و "دشت" و ارايه خدمات به مشتریان این دو محصول تاسیس شد.

شبکه نمایندگان فروش و خدمات پس از فروش، از مزیت‌های رقابتی مهم این شرکت است و امکان ارايه محصولات و خدمات شرکت را در سراسر کشور میسر می‌کند. این شبکه تجاری، مشتمل بر 290 نماینده فروش (سهم تهران و البرز حدود 60 درصد و سهم سایر استان‌ها حدود 40 درصد) پشتیبانی و آموزش (188 نماینده فروش) دارای تعهد بوده که 69 نماینده مستقر در استان تهران و مابقی مستقر در استان‌ها می‌باشند. این نمایندگی‌ها در واقع به عنوان کانال‌های بازارسازی و فروش عمل می‌کنند و فروش محصولات در تهران و استان‌ها را به انجام می‌رسانند.

سپیدار سیستم به اتکا شبکه نمایندگی خود موفق شده است تعداد مشتریان محصولات سپیدار و دشت را از 240 مشتری در ابتدای فعالیت به بیش از 63.000 مشتری تا به امروز افزایش دهد.

در بخش آموزش به داوطلبین ورود به بازار کار و دانشجویان حسابداری با توجه به شتاب فزاینده تعداد مشتریان سپیدار و نیاز بازار کار به نیروی انسانی ماهر، دو شیوه حضوری و مجازی پیش بینی شده است. جذب بیش از 400 آموزشگاه و دانشگاه برای نمایندگی آموزشی سپیدار در سراسر کشور باعث شده است تا سالانه بیش از 10.000 نفر سپیدار را آموزش ببینند. تعداد کل نمایندگان آموزشی و دانشگاه‌هایی که تاکنون با شرکت سپیدار سیستم آسیا تفاهم نامه امضا کرده اند، بالغ بر 400 نماینده است که از این تعداد 250 دانشگاه اقدام به آموزش کاربردی سیستم سپیدار به دانشجویان می‌نمایند

سپیدار سیستم با عرضه محصول دشت از سال 1393 وارد بازار اصناف و فروشگاه‌ها شد، در مجموع بیش از 3 میلیون صنف مختلف در کشور وجود دارد. در حال حاضر برای اصناف پوشاک، آرایشی و بهداشتی، سوپر مارکت، ابزار و یراق آلات، لوازم یدکی خودرو، قنادی و آجیل و خشکبار و ... نرم افزار‌های تخصصی به بازار ارايه شده است و تولید نرم افزار‌های سایر اصناف در دست اجرا است. محصول دیگر حوزه اصناف "حسابداری دشت" است که در اسفند ماه به بازار عرضه عمومی شد. در حال حاضر بیش از 21.000 نسخه از این نرم افزار به بازار اصناف عرضه شده است.

شرکت‌های زیر مجموعه:

شرکت فناوران سپیدز ایرانیان در حوزه راهکار‌های نرم افزاری مدیریت رستوران با درآمد معادل 129 میلیارد ریال در سال 1399 و حاشیه سود عملیاتی 15 درصد.

شرکت توسعه تجارت الکترونیک ابتکار نوین در حوزه سامانه سفارش آنلاین غذا با درآمد معادل 92 میلیارد ریال در سال 1399 با حاشیه سود معادل 25 درصد.

شرکت نوآوران هوشمند آسیا در حوزه باشگاه مشتریان با درآمد معادل 16 میلیارد ریال در سال 1399 با حاشیه سود عملیاتی 44 درصد.

عملکرد مالی  شرکت در سال 1399:
 
 

درآمد حاصل از فروش و خدمات شرکت اصلی شامل سه بخش درآمد فروش (نرم افزار و سخت افزار)، پشتیبانی و آموزش می‌باشد، درآمد‌های عملیاتی شرکت اصلی نسبت به دوره مشابه سال گذشته حدود 106 درصد رشد داشته است.

درآمد نرم افزار در دوره گزارش نسبت به سال گذشته حدود 111 درصد و درآمد سخت افزار حدود 91 درصد رشد داشته است.

درآمد پشتیبانی در دوره گزارش نسبت به سال گذشته حدود 59 درصد رشد داشته است.

درآمد‌های غیر عملیاتی سال 1399 شرکت اصلی نسبت به دوره مشابه سال گذشته بیش از 5 برابر رشد داشته است. 44 درصد از درآمد‌های غیر عملیاتی دوره مورد گزارش ناشی از سهم سپیدار سیستم از سود حاصل از فروش ساختمان شرکت وابسته (فناوران نوین سپیدز ایرانیان) به مبلغ 132,483 میلیون ریال بوده است و مابقی عمدتا بدلیل سرمایه گذاری مازاد نقدینگی در سبد‌های سرمایه گذاری با درآمد ثابت و سرمایه گذاری در سبد سهام می‌باشد.

در بخش سود خالص نیز شرکت با 214 درصد افزایش  نسبت به دوره قبل به سود 914.575 میلیون ریال دست یافته است.

 
 
مهم‌ترین اهداف سال 1400:
  • رایانش ابری.
  • تمرکز بر عرضه محصول جدید سپیدار مبتنی بر کلاد.
  • توسعه کسب و کار دشت.
  • توسعه آموزش فراگیر سپیدار.
  • توسعه و گسترش شبکه نمایندگی با رویکرد انطباق با عرضه محصولات جدید.
  • عرضه محصولات بازار‌های عمودی، نوآوری در بازار و جذب بازار جدید.
  • افزایش سهم بازار سپیدار سیستم.
  • افزایش سرمایه به میزان 50 میلیارد تومان از محل سود انباشته.

 

در ادامه گزارش حسابرس و بازرس قانونی توسط نماینده موسسه حسابرسی نوین نگر مانا قرايت شد و با توجه به گزارش شفاف شرکت بند شرط و نکته مبهمی در گزارش موجود نبود.

سوالات مطرح شده در مجمع:

نرخ محصولات شرکت به چه صورت است؟ قیمت گذاری بر اساس فرآیند‌های رسد شده در بازار و بر طبق بهای تمام شده صورت می‌گیرد.

سپیدار ابری چه تاثیری بر افزایش مشتریان شرکت دارد؟ برآورد تعداد مشتریان بعد از  آمادگی محصول کامل خواهد شد، ولی قطعا تعداد مشتریان افزایش مثبتی خواهد داشت.

پیش بینی شرکت برای یوزر فعال در سال 1400 برای مشتریان سپیدار رشدی 25 درصدی و برای دشت رشدی 15 درصدی می‌باشد.

 

در انتها به ازای هر سهم 2.000 ریال سود تقسیم گردید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد