رشد چشم‌گیر قیمت سکه در روزهای گذشته / پیش‌بینی‌ها از قیمت طلا چگونه است؟

رشد چشم‌گیر قیمت سکه در روزهای گذشته / پیش‌بینی‌ها از قیمت طلا چگونه است؟

اونس طلا کار خود را در معاملات هفته جاری صعودی آغاز کرد و قیمت طلا در نرخ 1767 دلار بسته شد. اما در دادوستدهای روز سه‌‌‌شنبه تحت‌تاثیر بهبود نسبی ارزش شاخص دلار با افت روبه‌رو شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، برگشت قیمت دلار در روز دوشنبه به سکه امامی نیز کمک کرد که در موقعیت صعودی قرار بگیرد. روز دوشنبه فلز گران‌بهای داخلی 20 هزار تومان رشد قیمت را به ثبت رساند و به بهای 12 میلیون و 70 هزار تومان رسید. سکه همچنان کار دشواری برای شکست مرز 12 میلیون و 200 هزار تومانی دارد.

سکه در معاملات روز دوشنبه نوسانات صعودی کمرنگی از خود نشان داد که این تغییرات ناشی از افزایش بهای اونس طلا در شروع معاملات بازار جهانی بود. اما ابهامات موجود در بازار ارز همچنان بر بازار طلا و سکه سایه افکنده و مانع تاثیر بیشتر مولفه خارجی بر بهای سکه شده است.

برخی فعالان اعتقاد دارند که سکه امامی در هفته‌های اخیر رشد زیادی را تجربه کرده و با نزدیک شدن به محدوده مقاومتی 12‌میلیون و 200‌هزار تومان، فشار فروش افزایش یافته است. این در حالی است که با توجه به روند صعودی سکه امامی و مسکوکات طلا در روزهای اخیر شکاف قیمتی بین ارزش ذاتی و بهای بازاری این فلز گران‌بها نیز کاهش یافته است. بر این اساس هر قطعه سکه امامی در روز ماقبل تعطیلات به محدوده 12‌میلیون و 70‌هزار تومان رسید.

تغییر مسیر طلا

اونس طلا کار خود را در معاملات هفته جاری صعودی آغاز کرد و در قیمت 1767 دلار بسته شد. اما در دادوستدهای روز سه‌‌‌شنبه تحت‌تاثیر بهبود نسبی ارزش شاخص دلار با افت روبه‌رو شد. افزایش قیمت‌های انرژی تا حدودی از قیمت پشتیبانی کرد و مانع از افت بیشتر این کالا شد.

تداوم نگرانی سرمایه‌گذاران طلا از شرایط تورمی، قیمت‌ها را ‌(تا ساعت 16 روز گذشته‌) در نزدیکی 1760 دلار نگه داشت. به گفته تحلیلگران این بازار بالا رفتن ارزش دلار آمریکا، باعث می‌شود قیمت خرید اونس جهانی برای دارندگان ارزهای غیر‌دلاری گران‌‌‌تر تمام شود و با افت تقاضای خرید قیمت آن پایین بیاید. از سوی دیگر بالا رفتن سود اوراق قرضه سبب کاهش میل به خرید سرمایه‌گذاران طلا شده است. انتظار می‌رود اونس طلا در آستانه انتشار گزارش اشتغال ماهانه آمریکا در روز جمعه در محدوده 1750 تا 1780 دلار در نوسان باشد.(دنیای قتصاد)

محمد کشتی‌آرای، نایب ريیس اتحادیه طلا در گفتگو با تجارت‌نیوز به ثبات نسبی قیمت‌ها در بازار دوشنبه اشاره کرد و توضیح داد: در ابتدای روز اونس جهانی 12 دلار کاهش یافت اما در نهایت با 10 دلار کاهش معاملات روز را به پایان رساند. کاهش اونس جهانی و کاهش جزيی نرخ ارز در بازار دوشنبه موجب کاهش نسبی قیمت طلا و سکه در بازار شد.

کشتی‌آرای درباره شرایط موجود در بازار اینگونه توضیح داد که به دلیل روزهای تعطیلی پیش رو و همچنین عزاداری‌ها داد و ستد کاهش پیدا کرده است و بازار طلا و سکه درگیر رکود است. نزدیک به دو ماه است که در بازار طلا و سکه رکود وجود دارد اما با توجه به پایان عزاداری‌ها و گذر از تعطیلی‌های بازار احتمال دارد روند داد و ستد در بازار بهبود پیدا کند.

او با اشاره به اینکه در چند روز آینده بازار و اقتصاد تقریبا تعطیل است و داد و ستدی شکل نمی‌گیرد ادامه داد: احتمال بهتر شدن شرایط بازار و افزایش نسبی تقاضا وجود دارد.

مطالعه بیشتر: علت رکود در بازار طلا و سکه چه بود؟ / متغیرهای تاثیرگذار بر قیمت طلا

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد