در مجمع شستا چه گذشت؟ / شستا چقدر سود تقسیم کرد؟

در مجمع شستا چه گذشت؟ / شستا چقدر سود تقسیم کرد؟

بر اساس اطلاعیه منتشر شده در کدال، شستا برای سال 1399 به ازای هر سهم 135 تومان به سهامدارانش سود می‌دهد.

به گزارش تجارت‌نیوز، روز گذشته تصمیمات مجمع عمومی شستا روی وبسایت کدال منتشر شد. بر اساس این اطلاعیه، در مجمع روز سه‌شنبه 27 مهر 1400 این شرکت، تصمیم بر این شد که از سود خالص 219 تومانی به هر سهامدار 135 تومان سود نقدی تخصیص داده شود. این یعنی شستا بیش از 60 درصد از سود خالص خود را میان سهامدارانش تقسیم می‌کند.

شستا در حالی این سود را به سهامدارانش می‌دهد که در در سه ماهه منتهی به 31 شهریور امسال توانسته به ازای هر سهم تنها 12 ریال سود محقق کند، یعنی 98 درصد کمتر از مدت مشابه سال گذشته. به نظر می‌رسد افزایش سرمایه 78 درصدی سال گذشته شستا و رسیدن سرمایه این شرکت به 14 هزار و 200 میلیارد تومان دلیل اصلی این افت سود خالص باشد. هر چند میزان افت بسیار بیشتر از افزایش سرمایه است.

خبر دیگر در خصوص شستا این که این شرکت نحوه پرداخت سود نقدی را هم با تغییر همراه کرده است. حالا قرار است سود نقدی 135 تومانی به ازای هر سهم شستا از تاریخ 5 آبان تا 9 آبا از طریق سامانه سجام به حساب بانکی سهامداران واریز شود. البته افرادی که کد سجام ندارند هم می‌توانند از 15 آذر، با مراجعه به شعب بانک رفاه و ارايه کارت ملی و اعلام کد سهامداری نسبت به دریافت سود سهام خود اقدام کنند.

مهمترین اخبار مجامع و اطلاعیه‌های کدال را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد