با آخرین عرضه اولیه سال بیشتر آشنا شوید | عرضه اولیه شملی بخریم؟

با آخرین عرضه اولیه سال بیشتر آشنا شوید | عرضه اولیه شملی بخریم؟

195 میلیون سهم معادل 15 درصد از کل سهام شرکت ملی شیمی کشاورز به روش حراج در نماد معاملاتی شملی در 28 اسفندماه به صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سهام و مختلط به روش حراج عرضه می‌شود. با این نماد بیشتر آشنا شوید.

به گزارش نبض بورس، بنابراین گزارش، طی سال جاری سهام 20 شرکت انتقال داده‌های آسیاتک، حمل و نقل گهر ترابر سیرجان، فروسیلیسیم خمین، داروسازی دانا، سیمان آبیک، آهن و فولاد غدیر ایرانیان، فرانسوز یزد، تپسی، فولاد شاهرود، گلدیران، پخش رازی، سرمایه گذاری اقتصاد شهر طوبی، سوژمیران، صنایع فروآلیاژ ایران، سیمان اردستان، پنبه و دانه‌های روغنی خراسان و سرمایه گذاری مسکن جنوب، گروه انتخاب الکترونیک آرمان، توسعه صنایع و معادن غدیر و سیم و کابل ابهر عرضه اولیه شده و ملی شیمی کشاورز، بیست و یکمین سهم جدید سال بشمار می‌رود.

درج نماد شملی

ملی شیمی کشاورز (سهامی عام) پس از احراز کلیه شرایط به عنوان دویست و هفتاد و یکمین نماد معاملاتی (یکصد و شصت و پنجمین شرکت در بازار دوم) در فهرست نرخ‌های فرابورس ایران درج شد.

جلسه معارفه شملی

جلسه معارفه شرکت ملی شیمی کشاورز با حضور محسن عسکری مدیرعامل روز دوشنبه برگزار شد که در جریان آن آخرین وضعیت مالی و عملکردی “شملی” اعلام و در نهایت با سرمایه 130 میلیارد تومانی آماده عرضه اولیه در بازار دوم معاملات فرابورس شد.

عرضه اولیه شملی

اطلاعیه عرضه اولیه سهام شرکت ملی شیمی کشاورز به روش حراج در نماد معاملاتی شملی منتشر شد.

در اطلاعیه عرضه اولیه شرکت ملی شیمی کشاورز آمده است: سهام عمده به صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سهام و مختلط به روش حراج عرضه می‌شود. تعداد کل سهام قابل عرضه 195 میلیون سهم معادل 15 درصد از کل سهام شرکت است.

تاریخ سفارش گیری و عرضه سهام یکشنبه 28 اسفند اعلام شده است و حداکثر تعداد سهام قابل خریداری توسط هر کد معاملاتی شش میلیون و پانصد هزار سهم است.

شملی در بازار دوم فرابورس

همچنین نماد معاملاتی شملی در گروه محصولات شیمیایی و زیرگروه تولید حشره کش و سایر محصولات شیمیایی روی تابلوی دوم فرابورس ایران مورد معامله قرار خواهد گرفت.

معرفی شرکت ملی شیمی کشاورز

محسن عسکری مدیرعامل شرکت ملی شیمی کشاورز با اشاره به تاریخچه تاسیس و فعالیت این شرکت گفت: این مجموعه سال 1365 تاسیس و سال 72 شروع به فعالیت کرد. سال 97 هلدینگ از مجموعه بانک ملی خریداری و شرکت در روند رشد و توسعه قرار گرفت و فضای تولیدی در زمینی به مساحت 13 هکتار ایجاد شد.

سرمایه و ترکیب سهامداران

وی افزود: فعالیت‌های عمده شامل تولید مواد دفع آفات نباتی و گیاهی است. سرمایه شرکت طی آخرین مرحله به 130 میلیارد تومان رسید. 80 میلیارد تومان هم افزایش سرمایه در پیش است که برای حفظ منافع سهامداران خرد بعد از عرضه اولیه انجام می‌شود. دو سهامدار اصلی گروه سپهر آرمان و یک فرد حقیقی است.

دریافت مجوز تولید محصول دانش‌بنیان

عسکری درخصوص تامین مواد اولیه توضیح داد: بسیاری از مواد اولیه در صنعت وابسته به واردات بوده و ملی شیمی کشاورز تنها شرکتی است که امکان تامین بخشی از این مواد اولیه را در داخل دارد. روند تولید مواد اولیه در این مجموعه باعث شد تا وزارت جهاد کشاورزی مجوز عدم واردات این ماده اولیه را صادر کند و این مجموعه نیز متعهد به تامین نیاز بازار داخل شد و مجوز صادرات را هم برای این ماده اولیه دریافت کرد. “شملی” اولین شرکتی است که مجوز دانش‌بنیان را روی یکی از مواد اولیه که 100 درصد وارداتی بوده، دریافت کرد.

نخستین نماینده

قابل ذکر است، ملی شیمی کشاورز به عنوان شرکت برتر از نظر رشد سریع در سال جاری معرفی شد. شملی نخستین نماینده صنعت گیاه پزشکی در بازار سرمایه به شمار می‌رود.

شملی سود خوبی تقسیم کرد

شرکت ملی شیمی کشاورز در دوره 12 ماهه منتهی به 1401/06/31 به ازای هر سهم 667 ریال سود محقق کرد.
بر اساس بررسی صورت‌های مالی تلفیقی سال مالی منتهی به 1401/06/31 (حسابرسی شده) شرکت ملی شیمی کشاورز که با نماد شملی در بورس فعالیت دارد.

شرکت ملی شیمی کشاورز در دوره 12 ماهه منتهی به 1401/06/31 ضمن ثبت افزایش سرمایه 216% در این دوره به ازای هر سهم 667 ریال سود محقق کرده است.

«شملی» با سرمایه ثبت شده 1،299،999 میلیون ریال طی عملکرد 12 ماهه منتهی به 1401/06/31 مبلغ 867،271 میلیون ریال سود محقق کرده است.

شرکت در گزارش تلفیقی مبلغ 876،593 میلیون ریال سود شناسایی کرده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 8% رشد داشته است.

تحقق سود 87 میلیارد تومانی شملی

عسکری در بررسی صورت‌های مالی شرکت ملی شیمی کشاورز گفت: مقدار فروش محصولات و مقایسه آن با سال‌های گذشته نشان می‌دهد که هرچند مجموع حجم تولیدی، مشابه بوده، اما در ارزش و رقم فروش شاهد رشد قابل‌توجهی بوده‌ایم.

او ادامه داد: سال مالی شرکت پایان شهریور 1401 است و در سال مالی قبل 87 میلیارد تومان سود مالی پس از کسر مالیات محقق شد. البته در پیش فرض‌های صورت مالی، عدد مالیات بر اساس شرایط عادی محاسبه‌شده، اما با توجه به معافیت افزایش سرمایه از سود انباشته، بخش قابل‌توجهی از مالیات تبدیل به اعتبارشده که سال آینده به سود افزوده خواهد شد.

لغو مجمع عمومی شملی

پیرو آگهی منتشره در تاریخ 1401/12/16 در خصوص دعوت به مجمع عمومی فوق‌العاده راس ساعت 14:00 روز شنبه مورخ 1401/12/27 به اطلاع میرساند مجمع عمومی فوق العاده در تاریخ مذکور برگزار نمی‌گردد و تصمیم گیری در خصوص افزایش سرمایه به مجامع بعدی که تاریخ آن متعاقبا اعلام میگردد موکول گردید.

صورت سود و زیان شملی

آخرین اخبار بورس و اقتصاد