پیش بینی بورس فردا 5 خرداد 1400 | بورس سبز می‌ماند؟

پیش بینی بورس فردا 5 خرداد 1400 | بورس سبز می‌ماند؟

امروز 4 خرداد 1400 سرانجام بورس توانست سبزپوش شود و دوباره کانال 1.1 میلیون واحدی را باز پس بگیرد. خروج پول حقیقی از بازار نیز کندتر شد. بورس فردا سبز خواهد ماند؟

به گزارش نبض بورس، امروز 4 خرداد 1400 شاخص کل به کمک سبزپوشی شاخص ساز‌ها صعودی شد و توانست حداقل کانال 1.1 میلیون واحدی را یک روز پس از سقوط به کانال پایین‌تر دوباره بازپس بگیرد.  

شاخص کل هموزن نیز امروز قرمزپوش بسته شد، اما افت این شاخص تنها 0.1 درصد بود.  

در پایان داد و ستد‌های امروز بورس، در 447 هزار و 166 نوبت معاملاتی، 5 میلیارد و 600 میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش 43 هزار و 79 میلیارد ریال در بورس معامله شد.

امروز از 586 نماد حاضر، 48 نماد (8 درصد) در صف خرید و 317 نماد (54 درصد) در صف فروش بودند.

خروج پول حقیقی از بازار در مقایسه با روز‌های دیگر هم کندتر شد.

 
 
بورس فردا سبز خواهد ماند؟

سیدهادی موسوی مدنی کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه و مدیرسرمایه گذاری تحلیلگر امید در گفتگو با خبرنگار نبض بورس گفت: طی دو سه روز اخیر تعداد نماد‌های مثبت بازار افزایش قابل توجهی داشته و از ده نماد مثبت به بیش از صد نماد مثبت رسیده است. وی افزود: ریسک بازگشایی بانک ملت از سر بازار گذشته و این نماد با بیست درصد افت بازگشایی شده است. گزارش‌های بسیار خوبی از عملکرد فصلی و ماهانه شرکت‌ها افشا شده و حتی نماد‌هایی مثل شبندر که با رویکرد محافظه کارانه و حداقلی گزارش سود فصل زمستان را داده با تقاضای خوبی معامله شده است.

این تحلیلگر بازار سرمایه گفت: به نظر میرسد اندک اندک اعتماد به بازار سرمایه بازگردد و نوسانات مثبتی پیش رو داشته باشیم. تقاضای واقعی سرمایه گذاری هرچند با حجم اندک به بازار بازگشته و در صورت افزایش ارزش معاملات طی روز‌های آینده می توان به ماه‌های پیش رو خوش بین بود.


موسوی اظهار داشت: همچنان قیمت‌های جهانی کامودیتی‌ها در سطح جذابی قرار گرفته و موجودی‌ها رشد چشم گیری نشان نمیدهد و بعضا روند کاهش موجودی ادامه یافته است. قیمت هر دلار امریکا در بازار آزاد در محدوده 23 هزار تومان تثبیت شده و هم احتمال رشد آن به کانال 25 و هم احتمال افت آن به کانال 20 وجود دارد، ولی بستگی به شدت و ضعف اخبار سیاسی دارد. خبر‌ها حکایت از شروع آخرین نشست برجامی در وین دارد و فعالان بازار‌ها میزان پیشرفت مذاکرات را مورد ارزیابی قرار میدهند.
در اغلب صنایع و با دید بنیادی گزینه‌های جذاب برای سرمایه گذاری به راحتی یافت می شود و به لحاظ تکنیکالی می توان گفت محدوده 1.1 میلیون واحدی می تواند کف بازار باشد و رشد چند صد هزار واحدی شاخص دور از انتظار نیست.

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد