تولید بیش از 2میلیون تنی شمش فولادی فولاد مبارکه

تولید بیش از 2میلیون تنی شمش فولادی فولاد مبارکه

در بهار امسال فولاد مبارکه اصفهان با تولید 2 میلیون و 685 هزار و 410 تنی شمش معادل 43 درصد کل تولید شمش رکورددار شد.

به گزارش بورس نیوز، بررسی آمار عملکرد شرکت‌های فولاد مبارکه و ذوب‌آهن اصفهان، فولاد خوزستان، فولاد خراسان، فولاد آلیاژی ایران، میدکو، گروه ملی صنعتی فولاد ایران، فولاد کاوه جنوب، چادرملو، فولاد ارفع، فولاد بناب و جهان فولاد حاکی است: در سه ماه نخست امسال این شرکت‌ها با تولید 6 میلیون و 183 هزار و 726 تن شمش فولاد رشد 9 درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ثبت کردند.

این در حالی است که جمع تولید شمش این شرکت‌ها در خردادماه با افت پنج درصدی در مقایسه با خرداد 99 به یک میلیون و 842 هزار و 309 تن رسید.

در بهار امسال فولاد مبارکه اصفهان با تولید 2 میلیون و 685 هزار و 410 تنی شمش معادل 43 درصد کل تولید شمش رکورددار شد. همچنین عنوان بیشترین رشد تولید با 80 درصد به شرکت فولاد کاوه جنوب رسید که موفق شد در دوره یاد شده 417 هزار و 741 تن شمش بیلت تولید کند.

برپایه این گزارش، در بخش محصولات فولادی بررسی آمار عملکرد شرکت‌های فولاد آذربایجان، خراسان، آلیاژی ایران، جهان فولاد سرجان، نورد و لوله اهواز، گروه ملی صنعتی فولاد ایران، فولاد اکسین، ورق خودرو چهارمحال و بختیاری، فولاد بناب و فولاد کویر حاکی از تولید سه میلیون و 895 هزار و 167 تنی است. آماری که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد سه درصدی نشان می‌دهد.

این در حالی است که شرکت‌های یاد شده آخرین ماه فصل بهار را با افت هشت درصدی در تولید پشت سر گذاشتند و آمار یک میلیون و 161 هزار و 626 تنی را در خرداد ماه ثبت کردند.

میلگرد، میلگرد آلیاژی، چهارگوش، ورق گرم، تیرآهن، لوله، کلاف، ورق عریض و ورق گالوانیزه، عمده محصولات فولادی تولیدی این شرکت‌هاست.

هفته گذشته انجمن جهانی فولاد، ایران را با تولید 29 میلیون تن فولاد خام دهمین کشور فولادساز و دومین تولیدکننده آهن اسفنجی جهان در سال 2020 میلادی اعلام کرد.


  • بیشتر بخوانید:
تقسیم سود 1400 ریالی در مجمع این فولادی

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد