سبزپوشی بورس در روز تنفیذ هشتمین رییس جمهوری

سبزپوشی بورس در روز تنفیذ هشتمین رییس جمهوری

بورستهران- ایرنا- شاخص کل در بازار بورس امروز (سه شنبه، 12 مرداد ماه) 17 هزار و 716 واحد رشد داشت که در نهایت این شاخص به رقم یک میلیون و 375 هزار واحد رسید.

به گزارش ایرنا، مراسم تنفیذ حجت الاسلام والمسلمین «سید ابراهیم رییسی» ساعتی قبل با حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی، رییسان دو قوه مقننه و قضاییه، دبیر شورای نگهبان، رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام و جمعی از مقامات کشوری و لشکری در حسینه امام خمینی (ره) برگزار شد.

در معاملات امروز بیش از 6 میلیارد و 966 میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش 47 هزار و 296 میلیارد ریال داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم‌وزن) با 230 واحد کاهش به 400 هزار و 690 واحد و شاخص قیمت (هم‌وزن) با 145 واحد افت به 253 هزار و 218 واحد رسید.

شاخص بازار اول 9 هزار و 725 واحد و شاخص بازار دوم 45 هزار و 844 واحد رشد داشتند.

علاوه بر این در بین همه نمادها، نماد صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با سه هزار و 705 واحد، توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو) با دو هزار و 904 واحد، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) با یک هزار و 339 واحد، توسعه معادن و فلزات (ومعادن) با یک هزار و 105 واحد، گروه مدیریت سرمایه گذاری امید (وامید) با یک هزار و 43 واحد، پتروشیمی پارس (پارس) با یک هزار و 60 واحد و معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با یک هزار و 33 واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس داشتند.

در مقابل ایران خودرو با 546 واحد، بانک پارسیان (وپارس) با 279 واحد، سایپا (خساپا) با 252 واحد، گروه بهمن (خبهمن) با 190 واحد، پارس خودرو (خپارس) با 138 واحد، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو (خگستر) با 117 واحد، گروه مپنا (رمپنا) با 99 واحد و بانک صادرات ایران (وبصادر) با 91 واحد تاثیر منفی را بر شاخص بورس داشتند.

بر پایه این گزارش، امروز نماد سپید ماکیان (سپید)، ‌ گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرایان (پترول)،‌ شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا)، فولاد امیرکبیر کاشان (فجر)، ایران خودرو (خودرو)، سایپا (خساپا) و گروه دارویی برکت (برکت) در نمادهای پرتراکنش قرار داشتند.

گروه شیمیایی هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه 642 میلیون و 942 هزار برگه سهم به ارزش 9 هزار و 757 میلیارد ریال دادوستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

امروز شاخص فرابورس نیز بیش از 43 واحد افزایش داشت و بر روی کانال 19 هزار و 913 واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار سه میلیارد و 297 میلیون برگه سهم به ارزش 27 هزار و 929 میلیارد ریال دادوستد شد.

امروز نماد سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب)، فرابورس ایران (فرابورس)، پتروشیمی تندگویان (شگویا)، پالایش نفت شیراز (شراز)، پلیمر آریا ساسول (آریا)، گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی (سمگا)،‌ پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، بیمه تجارت نو (بنو)، پتروشیمی مارون (مارون) و سنگ آهن گهرزمین (کگهر)‌ تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس داشتند.

همچنین بیمه پاسارگاد (بپاس)، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)، بیمه کوثر (کوثر)، مدیریت انرژی تابان هور (وهور)، بانک دی (دی)، توسعه مسیر برق گیلان (بگیلان)، توزیع داروپخش (دتوزیع) و توکاریل (توریل)‌ تاثیر منفی بر شاخص فرابورس همراه بودند.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد