بیش از 2.6 میلیون تن محصولات پتروشیمی دادوستد شد

بیش از 2.6 میلیون تن محصولات پتروشیمی دادوستد شد

بررسی آمار معاملات بورس کالا در نیمه نخست امسال بیانگر آن است که بیش از 2.6 میلیون تن انواع محصول به ارزش 64 هزار میلیارد تومان در تالار محصولات پتروشیمی مورد معامله قرار گرفته است.

به گزارش بورس نیوز، در نیمه نخست امسال بیش از 2.6 میلیون تن محصول به ارزش 64 هزار میلیارد تومان در تالار محصولات پتروشیمی مورد معامله قرار گرفت به طوری که حجم معاملات نسبت به مدت مشابه سال گذشته با افت 5 درصدی روبه رو شد، اما ارزش معاملات 99 درصد رشد کرد.


  • بیشتر بخوانید:  رشد 87 درصدی معاملات در بازار‌های بورس کالا

معاملات محصولات پتروشیمی به تفکیک قرارداد‌ها نشان می‌دهد که در نیمه نخست امسال بیش از 1.9 میلیون تن محصول به ارزش 48 هزار میلیارد تومان به صورت نقدی، 615 هزار تن محصول به ارزش 15 هزار میلیارد تومان به صورت سلف و 10 هزار تن محصول نیز به صورت نسیه به فروش رفت.

در تالار محصولات پتروشیمی در نیمه نخست امسال بیش از 849 هزار تن محصول شیمیایی به ارزش 12 هزار میلیارد تومان و 1.7 میلیون تن محصول پلیمری به ارزش بیش از 51 هزار میلیارد تومان داد و ستد شد.

همچنین در نیمه نخست امسال بیش از هزار تن گاز‌ها و خوراک‌ها به ارزش 12 هزار میلیارد تومان معامله شد که با رشد 39 درصدی حجم و 285 درصدی ارزش معاملات رو به رو شد.

آخرین اخبار بورس و اقتصاد