کاهش 9775 واحد دیگر از شاخص بورس تهران / ارزش معاملات دو بازار 3 هزار میلیارد تومان شد

کاهش 9775 واحد دیگر از شاخص بورس تهران / ارزش معاملات دو بازار 3 هزار میلیارد تومان شد

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز در یک روند ریزشی با کاهش 9775 واحد روبه‌رو شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس،‌ بورس اوراق بهادار تهران امسال روی دنده ریزش قرار گرفته و به غیر از یک روز شاخص کل روند رو به کاهش را طی کرد. امروز هم در یک روند ریزشی شاخص کل بورس در نهایت با کاهش 9775 واحد به رقم یک میلیون و 230 هزار و 920 واحد رسید.

همچنین شاخص کل با معیار هموزن 833 واحد کاهش یافته و به رقم 435 هزار و 357 واحد رسید.

همچنین ارزش روز بازار در بورس اوراق بهادار تهران به بیش از 4 میلیون و 915 هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز در بورس تهران بیش از 1.7 میلیارد سهام حق‌ تـقدم و اوراق مالی در قالب 227 هزار نوبت معامله و به ارزش 1983 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

همچنین ارزش معاملات فرابورس هم امروز به بیش از هزار و 68 میلیارد تومان رسید که در دو بازار معامله‌گران بیش از 3 هزار و 51 میلیارد تومان داد و ستد کردند.


نقشه معاملات امروز بورس تهران

امروز همه شاخص‌های بورس قرمز بودند، اما میزان کاهش شاخص‌ها زیر یک درصد بوده است. شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی 0.79درصد کاهش یافتند.

همچنین شاخص کل و شاخص قیمت با معیار هموزن 0.19 درصد کاهش یافتند. شاخص آزاد شناور 0.6درصد کاهش یافت، شاخص بازار اول بورس 0.91درصد افت کرد و شاخص بازار دوم بورس 0.64درصد کاهش یافت.

نمادهای شاخص‌ساز امروز همگی در کاهش شاخص موثر بودند، به گونه‌ای که بیشترین اثر کاهشی را نمادهای فولاد مبارکه، ملی مس، پتروشیمی خلیج‌فارس،‌چادرملو، شستا، پالایش نفت اصفهان و هلدینگ نفت و گاز و پتروشیمی تامین بر عهده داشته‌اند.


پالایش یکم امروز

خریداران واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق پالایش یکم قرار بود مطابق قول دولتی‌ها سود ببرند،‌اما امروز گرچه این صندوق قدری رشد کرد،اما هنوز خریداران آن با 29 درصد زیان همراه هستند.

نمادهای پرتراکنش در بورس شامل معدنی اپال‌کانی پارس، سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی، فولاد مبارکه، بانک ملت، زامیاد، پتروشیمی بوعلی‌سینا، لبنیات پاک، بوده‌اند.

امروز در فرابورس ایران هم شاخص کل 79 واحد کاهش یافته و به رقم 17 هزار و 772 واحد رسید. ارزش بازار در بورس اوراق بهادار تهران به بیش از یک میلیون و 208 هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز بیش از 543 میلیون ورقه بهادار سهام و حق‌تقدم در قالب 63 هزار نوبت معامله و به ارزش 1068 میلیارد تومان داد و ستد کردند.


روند یکساله شاخص بورس تهران

بررسی روند یکساله شاخص کل بورس به عنوان معدل بورس از رشدی معادل 155 درصد برخوردار بوده است.

امروز نمادهای آریا ساسول، بیمه پاسارگاد، پتروشیمی زاگرس، پتروشیمی مارون، صبا تامین، فولاد ارفع و پتروشیمی تندگویان بیشترین اثر کاهش در شاخص فرابورس را داشته‌اند.

نمادهای پرتراکنش در فرابورس شامل برق و انرژی پیوندگستر پارس، پلیمر آریا ساسول، توسعه مسیر برق گیلان، مدیریت انرژی امید تابان حور، صبا تامین، بیمه پاسارگاد و تسهیلات مسکن اسفند 99 بوده‌اند.

به گزارش فارس، امروز عده‌ای از سهامداران حقیقی مقابل بورس اوراق بهادار تهران در اعتراض به ریزش پیاپی شاخص بورس تجمع کردند، همچنین انتخابات داوطلبان هیات مدیره برای شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت بر اساس آنچه سازمان بورس اعلام کرده از نیمه دوم اردیبهشت تا نیمه خرداد برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ب

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد