اصرار برخی شرکت‌های بورسی به کشاندن سهامداران به بانک برای سود سهام

اصرار برخی شرکت‌های بورسی به کشاندن سهامداران به بانک برای سود سهام

شرکت آهنگری تراکتورسازی ایران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد، سهامداران این شرکت برای د ریافت سود سهام خود با ارايه کارت ملی به بانک مراجعه کنند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، با توجه به شرایط کرونایی و تلاش سازمان‌ها و ادارات خدمات‌رسان، سعی می‌کنند خدمات به صورت غیر حضوری انجام شود و از طرفی با توجه به حضور 57 میلیون ایرانی در بازار سرمایه که اکثرا دارای سهام خرد و پراکنده هستند، در نتیجه سود سهام آنها نیز خرد و پراکنده است، لازم است مدیران شرکت‌های بورسی و فرابورسی از امکانات سامانه جامع توزیع سود در سامانه سجام استفاده کرده و مردم را برای دریافت سود ناچیز در شرایط کرونایی به بانک‌ها نکشانند.

براساس اطلاعیه شرکت آهنگری تراکتورسازی ایران برای پرداخت سود سهام عملکرد سال مالی منتهی به 30 اسفند 99 آمده است: به اطلاع سهامداران محترم می‌رساند که سود سهام عملکرد سال مالی منتهی به پایان اسفند 99 برای کلیه اشخاص حقیقی از طریق مراجعه حضوری به یکی از شعب بانک سپه در سراسر کشور و ارايه کارت ملی از تاریخ 8 آبان 1400 تا پایان سال جاری قابل دریافت می‌باشد. در ضمن سود سهام اشخاص حقوقی نیز در این مدت از طریق اعلام شماره حساب بانکی طی نامه‌ای با امضای مجاز و ممهور به مهر شرکت به همراه تصویر روزنامه آخرین تغییرات شرکت قابل واریز می‌باشد.


اطلاعیه آهنگری تراکتور سازی

به گزارش فاس، تعداد 85 هزار و 962 نفر از مخاطبان سامانه «فارس من» با ثبت موضوع «لزوم واریز سود سهام از طریق سجام» خواستار پیگیری موضوع شدند.

همچنین علی صحرایی مدیرعامل بورس اوراق بهادار تهران اخیرا در جمع خبرنگاران در مورد الزام شرکت‌ها به واریز سود سهام به صورت غیر حضوری گفت: این امر نیازی به الزام و قانون ندارد یک مسيله منطقی و عقلانی است که برای شرکت‌های سرمایه‌پذیر هم بهتر است که یک باره سود سهام خود را از طریق سامانه سجام واریز کنند و خود را از دردسرهای اداری رها کنند.

وی افزود: سعی می‌کنیم همه شرکت‌ها را الزام کنیم که سود خود را به صورت غیر حضوری واریز کنند.

به گزارش فارس، عمده سهامداران حاضر در بازار سرمایه که از سال گذشته با خرید سهام عرضه اولیه سهامدار شده‌اند، تعداد سهام آنها در حد ناچیز و زیر 100 سهم است در نتیجه سود تعلق گرفته به این سهام نیز اعداد ناچیزی است که اگر قرار باشد برای دریافت این سودهای ناچیز به بانک‌ها مراجعه کنند، علاوه بر مشکلات کرونایی صرفه اقتصادی هم نخواهد داشت و برخی از این سودها به دلیل عدم اطلاع یا ناچیز بودن، هرگز وصول نخواهد شد. بنابراین لازم است مدیران شرکت‌های بورسی با دریافت شماره حساب بانکی سهامداران در سامانه سجام سود آنها را به صورت غیر حضوری واریز کنند.

انتهای پیام/ب

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد