لوازم آرایشی دپو شده در گمرک آزاد شد

لوازم آرایشی دپو شده در گمرک آزاد شد

لوازم آرایش دپو شده در گمرکات ترخیص شد. به گفته نایب ريیس مجمع واردات، یک میلیون و 800 هزار یورو لوازم آرایشی دپو شده در گمرک بزودی ترخیص می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز، مهرداد جمال ارونقی، معاون فنی گمرک از ترخیض برخی کالاهای دپو شده خبر داده است که در این میان برخی کالاهای مصرفی مانند لوازم آرایش دیده می‌شود.

نایب ريیس مجمع واردات به تجارت‌نیوز گفت: یک سری کالاها تحت عنوان گروه کالایی 27 مدتی است که در گمرکات رسوب کرده بود که لوازم آرایشی هم جز این لیست بود و حالا این کالاهای دپو شده در گمرک آزاد شد.

علیرضا مناقبی، حجم ارزی لوازم آرایشی دپو شده در گمرک یک میلیون و 800 هزار یورو ارزیابی کرده و می‌گوید قرار بود اسفند ماه سال گذشته لوازم آرایشی از گمرک آزاد شود؛ اما این اتفاق رخ نداد و در حال حاضر اگر لوازم آرایشی گفته شده از گمرک آزاد نمی‌شد تاریخ انقضای این محموله‌ سر آمده و فاسد می‌شد.

امسال واردات لوازم آرایشی آزاد می‌شود؟

آیا واردات لوازم آرایشی در سال 1400 آزاد می‌شود؟ نایب ريیس مجمع واردات، در پاسخ به این پرسش می‌گوید: باید مذاکرات در خصوص آزادسازی واردات لوازم آرایشی آغاز شود؛ چرا که سه سال است واردات لوازم آرایشی به کشور ممنوع است.

مناقبی معتقد است با ممنوعیت واردات لوازم آرایشی سه سال است که فرصت برای تولید بیشتر و باکیفیت به تولیدکنندگان داده شده است. چنانچه در این سال‌ها قاچاقی انجام نشده باشد، نشان می‌دهد که در این سال‌ها تولید موفق عمل کرده‌ است.

نایب ريیس مجمع واردات همچنین گفت: واردات قانونی لوازم آرایشی به تولید و افزایش درآمد دولت کمک می‌کند این در حالی است که تداوم ممنوعیت‌ها تنها موجب گسترش قاچاق می‌شود.

مطالعه بیشتر: احتمال آزادسازی واردات لوازم آرایش تا پایان هفته

آخرین اخبار اقتصادی را از کانال تلگرامی تجارت‌نیوز دنبال کنید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد