عرضه اولیه ولکار چهارشنبه 12 خرداد 1400 می‌آید| چقدر نقدینگی نیاز دارد؟

عرضه اولیه ولکار چهارشنبه 12 خرداد 1400 می‌آید| چقدر نقدینگی نیاز دارد؟

تاکنون سه عرضه اولیه در سال جاری انجام شده است و حالا با رونق بورس دوباره سهامداران منتظر عرضه اولیه دیگری می‌باشند. شنیده‌ها حکایت از آن دارد که گویا چهارشنبه 12 خرداد 1400 عرضه اولیه دیگری در راه است.

به گزارش نبض بورس، بعد از آن که بازار با سقوط مواجه شد عرضه اولیه ها هم از رونق افتاد اما از چهارشنبه سه هفته پیش دوباره عرضه اولیه ها از سر گرفته شد و تاکنون سه عرضه اولیه فگستر، فتوسا و غکورش انجام شده است. 

حالا شنیده ها حکایت از آن دارد که گویا قرار است عرضه اولیه لیزینگ کارآفرین با نماد ولکار چهارشنبه 12 خرداد 1400 انجام شود. اگر این اتفاق رخ دهد چهارمین عرضه اولیه سال جاری به نام ولکار ثبت خواهد شد. 

 

در عرضه اولیه ولکار 150 میلیون سهم به کدهای حقیقی و حقوقی و 75 میلیون سهم هم به صندوق‌های درآمد ثابت تخصیص خواهد یافت. حداکثر تعداد سهام قابل تخصیص به هر کد معاملاتی 150 سهم است. البته با فرض مشارکت 2.5 میلیونی، می‌توان انتظار داشت به هر کد معاملاتی چیزی حدود 60 برگه سهام تخصیص یابد. با توجه به حداکثر قیمت 220 تومانی هر سهم این شرکت، احتمالا چیزی حدود 13 هزار تومان سهام به کدهای حقیقی و حقوقی تخصیص یابد. به این ترتیب شاهد عرضه یک نماد بسیار کوچک دیگر در بورس تهران هستیم.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد