بانک صادرات به مسیر سوددهی بازگشت/ سود عملیاتی 630میلیارد تومانی وبصادر در شهریور ماه

بانک صادرات به مسیر سوددهی بازگشت/ سود عملیاتی 630میلیارد تومانی وبصادر در شهریور ماه

بانک صادرات در شهریور ماه 1400، شاهد رشد 20درصدی درآمدهای عملیاتی و افت سه درصدی هزینه‌های عملیاتی خود بود. به این ترتیب وبصادر در این مدت، سودی 630میلیارد تومانی...

اقتصاد آنلاین – سهیل بانی؛  در شهریور ماه نیز، بانک صادرات با انتشار گزارشی جامع، به تشریح عملکرد ماهانه خود پرداخت.

بانک صادرات در ماهی که گذشت، حدود 45هزار میلیارد تومان تسهیلات جدید اعطا کرد که نشان از افزایش 40درصدی این مبلغ نسبت به ماه گذشته دارد. همچنین این رقم نسبت به شهریور ماه سال 99، 46درصد افزایش یافته است.

 بانک صادرات در شهریور ماه، سه هزار و 320میلیارد تومان درآمد تسهیلات اعطایی کسب کرد که در مقایسه با مرداد ماه، با رشد 20درصدی مواجه شده است. همچنین درآمد تسهیلات اعطایی بانک صادرات نسبت به شهریور سال گذشته افزایشی 33درصدی را ثبت کرده است. بخش عمده این درآمد، مربوط به سود خرید دین و فروش اقساطی توسط بانک صادرات بود.

در آخرین ماه از تابستان 1400، بانک صادرات بیش از 800هزار میلیارد تومان سپرده‌های گوناگون جذب کرد که این رقم نسبت به ماه گذشته حدود 200هزار میلیارد تومان و نسبت به دوره مشابه سال گذشته 43درصد افزایش یافته است.

همچنین وبصادر در شهریور ماه، حدود دو هزار و 690میلیارد تومان سود به مشتریان خود پرداخت کرد. این رقم نسبت به شهریور ماه سال گذشته، سه درصد کاهش یافته است. با این وجود این مقدار نسبت به مرداد ماه سال جاری، 20درصد رشد را ثبت کرده ‌است. گفتنی است سود سپرده های بلند مدت دو ساله با 770میلیارد تومان، بیشترین سهم از این بخش هزینه‌های بانک صادرات را به خود اختصاص داد.

از کسر کردن سود سپرده‌های سرمایه‌گذاری از درآمد تسهیلات اعطایی بانک صادرات در شهریور 1400، مشخص می‌شود که این بانک در این مدت سودی 630میلیارد تومانی را کسب کرده است. این اتفاق در حالی رقم خورد که بانک صادرات در ماه گذشته، متحمل زیانی 14میلیارد تومانی شده بود. علاوه بر آن، به سود عملیاتی وبصادر، در مقایسه با شهریور 99، 20درصد افزوده شده است.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد