پیش‌بینی قیمت طلا امروز 8 اردیبهشت 1400

پیش‌بینی قیمت طلا امروز 8 اردیبهشت 1400

در جریان بازار طلای دیروز (سه‌شنبه) در ادامه روند افزایشی، به قیمت 1781 دلار رسید. اما در بازار داخلی قیمت هر گرم طلا 18 عیار 11 هزار تومان کاهش پیدا کرد و به قیمت 985 هزار تومان رسید. امروز برای قیمت طلا چه پیش‌بینی‌هایی می‌شود؟

به گزارش تجارت‌نیوز، بهای هر اونس طلا در بازار جهان امروز سه دلار افزایش یافت اما در بازار ایران هر گرم طلای 18 عیار نسبت به روز گذشته با 11 هزار تومان کاهش به 985 هزار تومان رسید. ريیس اول اتحادیه طلا با اشاره به رکود بازار پیش‌بینی می‌کند که طلا امروز اندکی ارزان می‌شود اما سکه دیگر 9 میلیون تومان نمی‌شود.

هر اونس طلا دیروز (7 اردیبهشت) با سه دلار افزایش در کانال یک هزار و 781 دلار معامله شد. همچنین قیمت دلار در بازار ایران اندکی افزایشی بود. با وجود این و برخلاف قاعده، هر گرم طلا در بازار تهران امروز کاهش قیمت داشت. فروشندگان طلا می‌گویند کاهش قیمت طلا سه دلیل دارد: کاهش میزان تقاضا، انتظار کاهش قیمت دلار و افزایش تولید واکسن کرونا بازار طلا را تحت تاثیر قرار داده است.

ابراهیم محمدولی، ريیس اتحادیه طلای تهران هم به تجارت‎‌نیوز گفت: نزدیک شدن به مذاکرات تاثیر زیادی در ثبات قیمت طلا داشته است و انتظار فعالان بازار طلا هم تداوم روند کاهشی قیمت‌هاست.

همچنین دنیای اقتصاد درباره آینده بازار ظلا و سکه نوشت:

بازگشت سکه به کانال 10 میلیونی

موج جدید شیوع کرونا و محدودیت‌های قرنطینه‌ای که برای دو هفته اعمال شده در کاهش تقاضا در بازار طلا و جواهر تهران و افت ارزش این فلز زرد گرانبها اثر داشته است. با این حال ارزش سکه تمام بهار آزادی که پس از چند هفته روز دوشنبه مرز 10 میلیون تومانی را شکسته بود، روز گذشته با افزایش نسبی دلار و اونس جهانی طلا، مجددا به مرز کانال 10 میلیون تومانی قدم گذاشت و به بهای 10 میلیون و 50 هزار تومان رسید.

تثبیت سکه به زیر محدوده مقاومتی فعلی خود می‌تواند زمینه‌ساز ریزش بیشتری در این بازار شود. با وجود این رشد اما کاهش تقاضای فیزیکی برای خرید سکه و طلا در ماه مبارک رمضان همزمان با محدودیت‌های کرونایی، بر نوسانات کاهشی دامن زده است و انتظارات قیمتی در این بازار کاهشی است.

طلا در محدوده حمایتی

قیمت طلا در معاملات روز سه‌شنبه بازار جهانی تحت تاثیر تقویت ارزش دلار با کاهش آغاز شد؛ اما در ادامه (در ساعت 18 به وقت تهران) به 1782 دلار و50 سنت افزایش یافت. عاملی که در هفته‌های گذشته باعث رشد اونس طلا تا نزدیکی 1800 دلار شد را می‌توان کاهش مداوم ارزش شاخص دلار ایالات‌متحده طی سه هفته اخیر دانست.

سرمایه‌گذاران معتقدند که فدرال رزرو نرخ بهره را برای مدت طولانی‌تری نزدیک به صفر نگه خواهد داشت که در بلندمدت می‌تواند برای طلا بسیار مفید باشد. با وجود این شرایط بازده خزانه‌داری ایالات‌متحده مانع از سقوط بیشتر شاخص دلار شده و باعث شد که طلا توان صعودی زیادی را از خود نشان ندهد.در واقع در کنار داده‌های مثبت اقتصادی بخش خصوصی و فروش مسکن آمریکا، افزایش بازده خزانه‌داری مانع از افزایش‌های شدید قیمت طلا در هفته گذشته شد.

اخبار مرتبط با طلا را در صفحه اختصاصی ارز و طلا تجارت‌نیوز بخوانید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد