خدمات بانکی بدون اخذ کپی قابل اجراست

خدمات بانکی بدون اخذ کپی قابل اجراست

دبیر شورای هماهنگی بانک‌های دولتی و نیمه دولتی گفت: هرگونه خدمات بانکی که نیاز به ارايه مدارک احراز هویتی مشتریان دارد...

به گزارش خبرگزاری برنا، علیرضا قیطاسی، با اشاره به اینکه دستورالعمل‌های سازمان اداری و استخدامی کشور درخصوص دولت الکترونیک از طریق بانک مرکزی در سال 1398 به شبکه بانکی ابلاغ شد، گفت: بعد از پیگیری‌هایی که انجام شد در پایان سال 1400 مجددا بانک مرکزی بخشنامه ایی صادر کرد که تمامی شعب بانک‌ها در ارايه خدمات بانکی از متقاضیان کپی مدارک هویتی را دریافت نکنند.

وی با بیان اینکه بانک‌ها نباید کپی مدارکی که برای احراز هویت اشخاص لازم است اعم از کپی کارت ملی و شناسنامه را دریافت کنند، گفت: بانک‌ها حتما باید از طریق سامانه‌ای که ثبت احوال آن را ایجاد کرده استعلام‌های لازم را بگیرند و کد پیگیری که در سامانه ارايه می‌شود را در پرونده مشتریان نگهداری کنند و هیچگونه کپی مدارک هویتی را درخواست نکنند.

به گفته دبیر شورای هماهنگی بانک‌های دولتی و نیمه دولتی کپی اسناد محل سکونت متقاضیان تسهیلات که شامل سند مالکیت یا اجاره نامه است هم نباید از متقاضیان دریافت شود.

وی افزود: بانک‌ها باید از طریق سامانه‌ای که وجود دارد تايید کد پستی را اخذ کنند و کد پیگیری مربوطه را در پرونده متقاضیان نگهداری کنند.

قیطاسی تاکید کرد: براین اساس روسای شعب بانک‌ها باید این دستورالعمل را نصب العین خود قرار دهند و به دقت بررسی و رعایت کنند تا نارضایتی در بین مشتریان شبکه بانکی بوجود نیاید.

به گفته وی هرگونه خدمات بانکی که نیاز به ارايه مدارک احراز هویتی مشتریان دارد با ارايه اصل مدرک و بدون اخذ کپی در شعب بانک‌ها قابل اجراست.

دبیر شورای هماهنگی بانک‌های دولتی و نیمه دولتی درباره پیگیری تخلف بانک‌ها هم گفت: در تمامی بانک‌ها واحد رسیدگی به شکایات و بازرسی وجود دارد و اگر در شعبه بانکی تخلفی مشاهده شد مشتریان می‌توانند به واحد رسیدگی به شکایات مراجعه کنند که ظرف 24 ساعت به شکایات رسیدگی شده و نتیجه اعلام می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد