حداقل قیمت کولر گازی 12 میلیون تومان / واردات کولر آزاد است

حداقل قیمت کولر گازی 12 میلیون تومان / واردات کولر آزاد است

نایب ريیس اتحادیه لوازم خانگی تهران گفت: واردات کولرگازی آزاد است. حداقل قیمت کولرگازی 12 میلیون تومان تمام می‌شود. همچنین میانگین قیمت داکت اسپلیت‌ها هم به 70 میلیون تومان رسیده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، با شروع فصل گرما بازار کالاهای سرمایشی رونق می‌گیرد. هر چند قیمت کولرها سر به فلک کشیده است! اما نایب ريیس اتحادیه لوازم خانگی تهران گفته است: قیمت کولر آبی نسبت به سال گذشته 20 درصد افزایش یافته و قیمت کولرگازی دو برابر قیمت کولر آبی است.

محمدحسین اسلامیان اظهار کرد: حداقل قیمت کولر گازی 12 میلیون تومان است. واردات کولر گازی آزاد و کولر گازی‌ها ثبت سفارش می‌شود اما قاچاق این کالا در بازار هم زیاد است.

داکت اسپلیت وسایل گرمایشی و سرمایشی خانگی هم گران شد. قیمت برخی از این اقلام 300 میلیون تومان هم گزارش شده است.محمد حسین اسلامیان در این باره گفت: میانگین قیمت داکت اسپلیت‌ها 70 میلیون تومان است که برای یک خانه 100 متری یک داکت اسپلیت 60 میلیون تومانی کفایت می‌کند.

کدام کشورها از کولرآبی استفاده می‌کنند؟

قبل از واردات کولر گازی به ایران کولر آبی‌ها در بازار لوازم خانگی تاخت و تاز می‌کردند. فعالان بازار می‌گویند با پیشرفت تکنولوژی، کولرهای آبی هم کنار گذاشته شدند.

اما آیا همچنان تقاضایی برای خرید این کولرها در بازار وجود دارد؟ نایب ريیس اتحادیه لوازم خانگی تهران به تجارت‌نیوز پاسخ داد: در تولید کولر آبی مشکلی وجود ندارد. در تولید این کالا خودکفا هستیم. تقاضا برای خرید کولرهای آبی روز به روز کمتر می‌شود؛ چراکه خرید این کولرها از لحاظ مصرف برق و آب صرفه اقتصادی ندارد.

اسلامیان در ادامه گفت: به جز دو سه کشور که به لحاظ توسعه‌یافتگی از ما عقب‌تر هستند استفاده از کولرهای آبی در بقیه کشورها محدود است. کولرهای آبی بیشتر برای خانه‌های قدیمی استفاده می‌شود؛ چرا که استفاده از این کولرها صرفه اقتصادی ندارد. به خصوص در ایران که از آب شرب استفاده می‌شود.

امسال کولر چقدر گران شد؟

امسال قیمت کولرآبی چقدر گران شد؟ نایب ريیس اتحادیه لوازم خانگی تهران گفت: کولرآبی نسبت به سال گذشته 20 درصد گران شده است. علت افزایش قیمت این است که قیمت آهن و فولاد نسبت به سال گذشته چند برابر شده است. زمانی که قیمت فولاد چند برابر شود قیمت تمام شده کالاها هم گران می‌شود.

چندی پیش محمدحسین اسلامیان، نایب ريیس اتحادیه لوازم خانگی تهران گفته بود: «لوازم خانگی قاچاق گارانتی می‌شود.» او توصیه کرده بود که «مردم قبل از خرید وارد سامانه جامع گارانتی شوند وکالای خود را استعلام بگیرند.»

مطالعه بیشتر: لوازم خانگی قاچاق با گارانتی! / گارانتی ساید بای ساید نیم میلیون تومان

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد