قیمت نجومی غذای حیوانات / خوراک سگ برابر حقوق یک...

قیمت نجومی غذای حیوانات / خوراک سگ برابر حقوق یک...

گاهی نگهدارنده‌های حیوانات خانگی نظیر سگ و گربه ماهانه هزینه‌های هنگفتی را پرداخت می کنند. هزینه غذای 10 روز این...

براساس آمارها 90 درصد حیوانات خانگی سگ و گربه‌هایی هستند که هزینه نگهداری آن‌ها به بیش از 10 میلیون تومان می‌رسد. گاهی نگهدارنده‌های حیوانات خانگی نظیر سگ و گربه ماهانه هزینه‌های هنگفتی را پرداخت می کنند. این هزینه‌ها شامل دارو، وسیله بازی، واکسن، انواع ویتامین و غذای مخصوص است که جزء هزینه های اصلی است. برخی هزینه ها هستند که جزء لزومات نیست اما دارندگان این حیوانات مواردی مانند لباس مخصوص، قلاده،ظرف غذا، شانه و پرزگیر ، شامپو ، لوازم بهداشتی ،رطوبت سنج و غیره را خریداری می‌کنند.

طبقه ای از افراد جامعه هستند که به راحتی از پس این هزینه‌ها بر می‌آیند و علاوه بر هزینه‌های گفته شده برای چشم و هم چشمی هزینه‌های غیرمتعارف دیگری را هم برای حیوان خود انجام می‌دهند. یکی از این هزینه ها باکس حمل سگ است. این باکس ها در حد کیف و سبد از 110هزار تومان شروع می‌شود و به 9میلیون و 450هزار تومان می‌رسد که پیشرفته‌تر و باکیفیت‌تر است.

چکاپ ماهانه حیوانات چقدر هزینه دارد؟

حیوانات خانگی نیاز به چکاپ در ماه دارند،که در بعضی مواقع به بیش از 2 بار در ماه می‌رسد. هزینه‌های کلینیک و بیمارستان‌های دامپزشکی معمولا بالا است که نگهدارنده ها باید از پس آن‌ها برآیند. چکاپ دوره‌ای، جراحی‌های خارج از حفره شکمی، واکسیناسیون، جرم گیری دندان، عقیم سازی، صدور شناسنامه جزيی از کارهایی است که توسط دام‌پزشکان در کلینیک‌ها انجام می‌شود.

واقعیت این است که خدمات روتینی مثل تخلیه کیسه مقعدی و تزریقات هزینه زیادی برنمی‌دارند اما مواردی مثل جرم ‌گیری دندان، جراحی و سونوگرافی و آزمایش خون می ‌توانند هزینه قابل توجهی روی دست شما بگذارند، مخصوصا اگر نیاز شود تا همزمان چندین خدمات درمانی برای حیوان شما انجام شود. علاوه بر همه این ‌ها فاکتور مهم دیگر در تعیین هزینه معاینه و درمان حیوانات می ‌تواند به گونه و نژاد آن‌ ها و حتی اندازه جثه‌شان بستگی داشته باشد. منطقی هم به نظر می ‌رسد که هزینه دامپزشکی سگ، گربه و پرندگان تفاوت ‌هایی در رنج قیمت داشته باشند.

غذای متفاوت حیوانات عقیم شده

مسيله مهم دیگر در نگهداری حیوانات غذای آن ها است که قیمت‌های تعجب‌برانگیزی دارد. تقریبا هر بسته غذا برای یک سگ 10 روز جوابگو است که نزدیک به 2 کیلوگرم است و تقریبا 3 تا 5 میلیون تومان به فروش می‌رسد.

هزینه غذای حیوان به جثه و نژادش بستگی دارد. مسلما غذای سگ‌های بزرگ‌تر بیشتر از سگ‌های کوچک‌تر است. همچنین هر نژاد غذاهای بخصوصی را بیشتر می‌خورد. مثلا بعضی سگ‌ها باید گوشت و پروتيین بیشتری مصرف کنند و چون غذاهای حاوی گوشت بیشتر گران‌ترند، هزینه غذای این سگ‌ها بیشتر است.

اگر حیوان شما عقیم شده باشد، باید غذای مخصوص برای آن استفاده شود. حیوانات عقیم شده به علت تغییراتی که در دستگاه ادراری-تناسلیشان رخ می دهد مستعد بروز بیماری‌های مختلف مانند سنگ کلیه و مجاری ادرار هستند و باید غذای مصرفی آن‌ها متفاوت از حیوانات دیگر باشد.

چه مواردی بر قیمت پانسیون تاثیر گذار است؟

بزرگترین مشکل دارندگان حیوانات خانگی زمانی است که لازم است به سفر بروند و کسی نیست از حیوان آنها نگهداری کنند. در این زمان بهترین محل برای نگهداری حیوانات پانسیون‌ها هستند. پانسیون ها امکانات متفاوتی دارند و امکان نگهداری از انواع حیوانات مانند سگ، گربه، خرگوش و پرندگان وجود دارد. در این پانسیون ها خدماتی مانند دامپزشکی، آرایش، فروشگاه مخصوص حیوانات و چیزهای دیگر ارايه می شود اما یکی از عوامل مهم برای انتخاب یک پانسیون خانگی سگ، قیمت نگهداری سگ در پانسیون است.

نژاد ، سن ، مدت زمان نگهداری، امکانات پانسیون سگ و وجود امکانات تفریحی مانند فضای سبز و وسایلی مانند استخر، تاب و سرسره و غیره مواردی است که در قیمت نگهداری آن تاثیرگذار است.

کمی منطقی فکر کنید

با فرض اینکه هزینه اولیه خرید 3میلیون تومان در نظر بگیرید و ارزان‌ترین لوازم را انتخاب کنید، بدون احتساب هزینه‌های پزشکی، در همان ابتدای کار 5میلیون تومان نیاز دارید. حالا با فرض اینکه یک توله پامرانین 35میلیون‌تومانی بگیرید و گران‌ترین لوازم بدون احتساب هزینه‌های پزشکی خریداری کنید، در همان ابتدای کار تقریبا 60میلیون تومان نیاز است.

زمانی نگهداری از حیوانات یک تفریح لاکچری بود، اما مدت‌هاست که خبری از لاکچری بازی برای نگهداری حیوانات در خانه نیست. در حال حاضر با سر چرخاندن در خیابان‌های شهر خودروهایی را می‌بینیم که از شیشه آن سر یک سگ بیرون آمده است. این در حالی است که هزینه نگهداری از حیوانات خانگی به شیوه درست سرسام‌آور است. نکته‌ای که ممکن است برای برخی از افراد رنج‌آور باشد این است که در زیر همین سقف یا در فاصله کمی از این افراد که برای حیوانات خانگی خود بالای 60 میلیون تومان هزینه می کنند، افرادی هستند که از پس خرج روزانه خود بر نمی‌آیند. جالب است بدانید، هزینه غذای 10 روز این حیوانات با حقوق ماهانه یک کارگر برابر است. کارگری که این روزها هزینه های ضروری زندگی خود را به‌سختی تامین می‌کند. دخل‌وخرج کارگران باوجود شرایط اقتصادی و به‌بیان‌دیگر جراحی اقتصادی آقایان به سختی با هم جور درمی‌آید. بهتر است بگوییم این روزها کارگران با حقوق خود می‌سازند تا تنها روزهای خود را سپری کند.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد