کارت اعتباری سهام عدالت به کدام سهامداران تعلق نمی‌گیرد؟

کارت اعتباری سهام عدالت به کدام سهامداران تعلق نمی‌گیرد؟

به گفته یک مقام مسيول، سهامداران آن دسته از نماد‌های سرمایه‌گذاری استانی که تاکنون در تابلوی بورس قیمت‌گذاری نشده‌‌اند، فعلا نمی‌توانند کارت اعتباری دریافت کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز، سمیه محمدی، مسيول کارت‌های اعتباری سهام عدالت در شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه، در پاسخ به این پرسش که دارندگان سهام عدالت کدام شهر‌ها نمی‌توانند کارت اعتباری به پشتوانه سهام عدالت دریافت کنند؟ بیان کرد: نماد‌های سرمایه‌گذاری استانی که تا کنون در تابلوی بورس قیمت گذاری نشده‌اند، سهامداران آن‌ها فعلا نمی‌توانند کارت اعتباری و تسهیلاتی به پشتوانه سهام عدالت خود دریافت کنند؛ چرا که هنوز ارزش آن‌ها مشخص نشده است.

این مقام مسيول در ادامه افزود: سهامدارانی که روش غیر مستقیم را انتخاب کرده‌اند و سهامدار شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی هستند پس از قابل معامله شدن نماد‌های مذکور می‌توانند در بانک منتخب خود درخواست خود مبنی بر دریافت کارت اعتباری و تسهیلاتی به پشتوانه سهام عدالت را ثبت کنند.

او افزود: اما در رابطه با سهامدارانی که روش مستقیم را انتخاب کرده‌اند، حتی اگر یک سهم از سبد سهام عدالت خود را به فروش رسانده باشند، نمی‌توانند این تسهیلات را دریافت کنند.

محمدی در ادامه گفت: چند استان وجود دارند که تا زمانی که نماد‌های مذکورشان قابل معامله نیستند، به سهامداران عدالت این استان‌ها تسهیلاتی تعلق نمی‌گیرد، چرا که تا کنون بخشی از کار‌های قانونی و روال اداری خود را کامل نکرده‌اند.

محمدی در پایان گفت: سهامداران با مراجعه به سایت http://www.tsetmc.com/ می‌توانند از آخرین وضعیت معاملات شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی مطلع شوند.

گفتنی است، بر اساس پیگیری‌های صورت گرفته از نرم‌افزار یکی از بانک‌های عامل پرداخت تسهیلات سهام عدالت، مشخص شد که در حال حاضر به سهامداران ساکن در چهار استان تهران، البرز، قزوین و هرمزگان کارت اعتباری و تسهیلاتی به پشتوانه سهام عدالت تعلق نمی‌گیرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

آخرین اخبار حوزه بورس را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد