320 مگاوات به تولید برق کشور اضافه شد

320 مگاوات به تولید برق کشور اضافه شد

ایلنا: مدیرعامل شرکت قشم مولد به داخلی سازی بزرگترین ترانسفورماتور قدرت به ظرفیت 400 مگاولت آمپر و وزن 300 تن نیز اشاره کرد و گفت: این ترانسفورماتور برای نخستین بار...

به گزارش ایلنا، سید حسن مداحی، در حاشیه افتتاح نیروگاه 320 مگاواتی پاسارگاد گفت: نیروگاه پاسارگاد با توان اسمی 320 مگاوات که اوایل اردیبهشت ماه به شبکه سراسری برق متصل و امروز نیز بطور رسمی افتتاح شده است، دارای چند ویژگی مهم است.

مداحی با بیان اینکه این پروژه از هیچ منبع مالی و تسهیلات دولتی نظیر صندوق توسعه و صندوق ذخیره ارزی استفاده نکرده است، افزود: تمام سرمایه این پروژه به میزان 95 میلیون یورو توسط شرکت گسترش انرژی پاسارگاد تامین شده است.

مدیرعامل شرکت قشم مولد به داخلی سازی بزرگترین ترانسفورماتور قدرت به ظرفیت 400 مگاولت آمپر و وزن 300 تن نیز اشاره کرد و گفت: این ترانسفورماتور برای نخستین بار در داخل کشور ساخته شده و در این نیروگاه مورد استفاده قرار گرفته است.

مداحی همچنین از زمان اجرای پروژه به عنوان سومین ویژگی مهم این نیروگاه نام برد و اظهار کرد: پروژه ساخت این نیروگاه 320 مگاواتی ااز نقطه شروع و طراحی تا تامین و اجرای کامل حدود 18 ماه طول کشید که برای ساخت یک نیروگاه در این ظرفیت رکورد محسوب می شود.

به گفته وی شرکت موننکو ایران به عنوان مشاور طرح، شرکت هیربدان به عنوان پیمانکار اصلی، شرکت طلوع انرژی و جویبار اندیشه نیرو به عنوان مشاور مدیریت در این پروژه مشغول فعالیت بوده‌اند.

مداحی با اشاره به نزدیک شدن فصل گرما و افزایش مصرف برق کشور به‌ویژه در منطقه جنوب و قشم که به دلیل وجود صنایع مختلف و استفاده از دستگاه های خنک کننده، بیشتر نیز می شود، تاکید کرد: نیروگاه پاسارگاد قشم می‌تواند به تامین برق کشور کمک بزرگی کند.

افتتاح نیروگاه پاسارگاد قشم صبح امروز(پنجشنبه 29 اردیبهشت 1400) در مراسمی از سوی آیت الله سید ابراهیم ريیسی، رییس دولت سیزدهم و با حضور سعید محمد مشاور رییس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد اقتصادی کشور و مهدی دوستی استاندار هرمزگان به طور ویدیو کنفرانسی برگزار شد.

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد