این 4 خبر را جدی بگیرید / اوضاع اقتصادی سال 1401 چه می‌شود؟

این 4 خبر را جدی بگیرید / اوضاع اقتصادی سال 1401 چه می‌شود؟

چهار خبر مهم؛ قرار است لایجه بودجه به مجلس برود، دور جدید مذاکرات پایان هفته جاری انجام شود، احتمالا دلار 4200 تومانی حذف شود و طبق پیش‌بینی اکونومیست با مذاکرات ایران قیمت دلار ممکن است تا 18 هزار تومان ارزان شود. با این اخبار چه پیش‌بینی از اقتصاد سال 1401 می‌توان داشت؟ دوشنبه، ساعت 21 لایو اینستاگرامی تجارت‌نیوز را ببینید.

به گزارش تجارت‌نیوز، طبق قانون لایحه بودجه سال 1401 باید 15 آذر ماه به مجلس می‌رفت که نرفته است و قرار شده هفته آینده به مجلس برود. دلار 23 هزار تومانی، افزایش 29 درصدی حقوق‌ حداقل‌بگیران دولت، افزایش 10 درصدی متوسط حقوق کارمندان، نفت 60 دلاری و فروش 1٫2 میلیون بشکه نفت اولین ارقامی هستند که درباره این لایحه منتشر شده است. اما معنای ساده این اعداد چیست؟ با این روند باید منتظر چه اتفاقات اقتصادی در سال 1401 بود؟

در خبری دیگر اعلام شده دور جدید مذاکرات ایران در پایان هفته جاری انجام خواهد شد. ريیس جمهور هم شب گذشته تلویحا از حذف ارز 4200 تومانی سخن گفته است. این دو خبر ممکن است چه تاثیری بر زندگی مردم داشته باشد؟

اما چهارمین خبر پیش‌بینی عجیب اکونومیست از اقتصاد ایران است. دلار 20 هزار تومانی، تورم 23 درصدی، بیکاری حدود 9 درصدی و نرخ رشد حدود 9 درصدی پیش‌بینی اکونومیست از اقتصاد ایران در سال 2021 است. آیا ممکن است این پیش‌بینی‌ها محقق شوند؟

امشب دوشنبه، 15 آذر ماه ساعت 21، مهدی سوری و عبدالله مشکانی، دو کارشناس اقتصادی و تحلیلگر بازارهای مالی در گفتگو با ابراهیم علیزاده، سردبیر تجارت‌نیوز به این سوال پاسخ می‌دهد که اوضاع اقتصادی ایران سال 1401 چه خواهد شد؟

علاقه‌مندان می‌توانند این برنامه را در صفحه تجارت‌نیوز مشاهده کنند.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد