نشست فوق‌العاده کمیسیون اقتصادی در مخالفت با دولتی کردن سهام عدالت

نشست فوق‌العاده کمیسیون اقتصادی در مخالفت با دولتی کردن سهام عدالت

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: قرار است فردا جلسه فوق العاده کمیسیون اقتصادی مجلس با وزیر امور اقتصادی و دارایی جهت جلوگیری از دولتی کردن سهام عدالت برگزار شود.

به گزارش اقتصادآنلاین، محمدرضا پورابراهیمی در حاشیه جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی طی نشست خبری گفت: قرار است فردا، جلسه فوق العاده کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با وزیر امور اقتصادی و دارایی جهت بررسی اقدامات شورای عالی بورس و ابلاغیه آنان درباره انتخابات اعضای هیات مدیره شرکت‌های استانی سهام عدالت برگزار شود. سهام عدالت از سال 84 در دستور کار نظام حاکمیت قرار گرفت و مقم معظم رهبری برای آزاد‌سازی آن دستوراتی دادند، اما شرایطی ایجاد شده که ما نگران آینده سهام عدالت هستیم.

وی افزود: نمایندگان مجلس نگران رویکرد دولتی کردن سهام عدالت هستند. چراکه قرار است در 31 استان و از هر استان، 5 نفر به عنوان اعضای هیات مدیره سهام عدالت انتخاب شوند و عملا این 155 نفر، اداره بزرگترین مجموعه‌های اقتصادی کشور را برعهده بگیرند که مجلس اجازه نمی‌دهد با نفوذ دولت این کار انجام شود.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: شورای عالی بورس، چهارم بهمن ‌ماه مصوبه‌ای را به سازمان بورس ابلاغ کرد که برای انتخابات هیات مدیره شرکت‌های سهام عدالت تصمیم گرفته شود و هیاتی با ترکیب مدیرکل امور دارایی هر استان به عنوان رییس، معاون او به عنوان دبیر و نماینده استان، بازرگانی و تعاون انتخابات را برگزار کنند. در حالی که مردم باید تصمیم بگیرند. ضمن اینکه این کار باید بیستم اسفندماه انجام شود و ما خطرات جدی را برای آینده مدیریت سهام عدالت پیش‌بینی می‌کنیم که در همین راستا، نشست مشترک کمیسیون اقتصادی امروز برگزار شد و جمع‌بندی این شد که وزیر اقتصاد و دارایی فردا به جلسه فوق‌العاده کمیسیون دعوت شود تا رویکرد دولتی کردن سهام عدالت را مورد بررسی قرار دهیم.

پورابراهیمی تصریح کرد: این موضوع مغایر با کاهش تصدی‌گری دولت است و دولت با چنین انتخاباتی به دنبال آن است که سهام عدالت را در دست بگیرد. در حالی که برگزاری این انتخابات باید به صورت علمی، تخصصی و مشارکت مردم انجام شود.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت: همچنین احتمال دارد نشست مشترکی با ريیس قوه قضايیه برگزار کنیم تا این موضوع از جنبه قضایی و حقوقی هم پیگیری شود.

پورابراهیمی خاطرنشان کرد: در حال حاضر بسیاری از مردم نمی‌دانند که قرار است 20 اسفندماه انتخابات اعضای هیات مدیره کل کشور برای اداره سهام عدالت انجام شود و از نظر ما، تصمیم شورای عالی بورس در زمینه برگزاری این انتخابات فاقد وجاهت قانونی است و مجلس شورای اسلامی به این موضوع ورود جدی خواهد کرد و ذره‌ای از منافع مردم کوتاه نخواهد آمد.

وی بیان کرد: امیدواریم در جلسه فردا با وزیر امور اقتصادی و دارایی به این جمع‌بندی برسیم که این انتخابات لغو شود و یک انتخابات قانونی برگزار شود، اما درصورتی که این اتفاق نیفتد، مجلس شورای اسلامی از ابزارهای نظارتی خود استفاده می‌کند.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد