آخرین قیمت طلا و سکه تا پیش از امروز 25 اسفند

آخرین قیمت طلا و سکه تا پیش از امروز 25 اسفند

روز گذشته هر قطعه سکه تمام بهار آزادی 10 میلیون 700 تومان قیمت خورد. آخرین قیمت طلا تا پیش از امروز 25 اسفند چقدر بود؟

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت طلا گرمی 18 عیار در بازار آزاد دیروز یکشنبه 24 اسفند با 6,500 تومان کاهش، یک میلیون و 44 هزار و 200 تومان معامله شد.

در این مورد دنیای اقتصاد نوشت: اونس طلا روز جمعه اگرچه در مواجهه با رشد بازده اوراق خزانه، کاهشی شروع شد اما موفق شد بالای مرز 1700 دلار بماند. پس از اینکه جو بایدن، ريیس‌جمهور آمریکا روز پنج‌شنبه لایحه کمک اقتصادی 9/ 1 تریلیون دلاری را برای تبدیل شدن به قانون امضا کرد و ریزش بازار اوراق قرضه ادامه یافت.

بهای اونس طلا در معاملات روز جمعه بازار آمریکا با 5 دلار معادل 4/ 0 درصد افزایش، در 1728 دلار بسته شد، اما برای کل هفته 5/ 1 درصد رشد قیمت نشان داد.رشد بازده اوراق خزانه 10 ساله ممکن است ادامه پیدا کند؛ زیرا شاهد آمار اقتصادی خوب و صحبت درباره تورم هستیم.

در حال حاضر فلزات ارزشمند گروگان بازارهای اوراق قرضه شده‌اند. ریسک‌پذیری بیشتر به بالا رفتن بازده اوراق خزانه منجر شده که روند نزولی طلا را شدت می‌بخشد.

اونس جهانی حامی سکه

همراه با افزایش قیمت اونس طلا در روز جمعه و همچنین قیمت دلار در صبح روز یکشنبه قیمت طلا و سکه شاهد افزایش قابل توجهی بودند و سکه توانست به سطوح بسیار بالایی دست یابد، هر چند که در ادامه روز کاهشی شد. با بسته شدن اونس طلا جهانی در 1728 دلار، سکه توانست با کمک افزایش نرخ دلار در روزهای اخیر در بالای کانال 5/ 10 میلیون تومانی تثبیت شود.

روز گذشته هر قطعه سکه تمام بهار آزادی 10 میلیون 700 تومان قیمت خورد که نسبت به روز گذشته کاهش 80 هزار تومانی را نشان می‌دهد. سکه برای رشد از حمایت خوب اونس برخوردار است اما دلار پر نوسان می‌تواند قیمت آن را در هر لحظه تغییر دهد.

در صورتی که قیمت دلار روند مشخص را دنبال کند، با اطمینان بیشتری می‌توان سیر حرکت آینده سکه را پیش‌بینی کرد.

اخبار مرتبط با دلار را در صفحه اختصاصی ارز و طلا تجارت‌نیوز بخوانید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد