عدم عرضه رب از سوی کارخانجات دلیل گرانی رب است

عدم عرضه رب از سوی کارخانجات دلیل گرانی رب است

عضو هیات مدیره سندیکای صنایع کنسرو گفت: در سال جاری هزینه های تولید مانند دستمزد، سربار، حمل و نقل و ... افزایش قابل...

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا، کمیاب‌شدن محصولات مختلف، ازجمله مواد غذایی به روالی طبیعی در ماه‌های اخیر تبدیل شده است.

این بار نوبت به رب گوجه فرنگی رسید تا از دست مصرف‌کننده نهایی دور بماند. آن‌طور که فعالان بازار می‌گویند، تولیدکنندگان با هدف افزایش قیمت رب باعث شده‌اند تا فعلا قفسه سوپرمارکت‌ها خالی از رب بماند.

محمد میررضوی،عضو هیات مدیره سندیکای صنایع کنسرو ایران، در گفتگویی دلیل کاهش عرضه رب گوجه فرنگی را بلاتکلیفی در تعیین و اعلام قیمت های جدید توسط ستاد تنظیم بازار به کارخانه های تولید کننده این محصول، بر اساس افزایش هزینه های تمام شده تولید در سال جاری اعلام کرد.

وی گفت: در سال جاری هزینه های تولید مانند دستمزد، سربار، حمل و نقل و ... افزایش قابل توجه داشته اند که هزینه تولید محصول نهایی را بسیار بالا برده است.

میررضوی با تاکید بر اینکه تنها در گوجه فرنگی که ماده اصلی تولید رب است افزایش چند برابری قیمت داشته ایم، افزود: قیمت هر کیلوگرم گوجه فرنگی تحویل درب کارخانه سال گذشته یک هزار و 700 تا یک هزار و 800 تومان بود که امسال به 4 هزار و 200 تا 4 هزار و 300 تومان افزایش یافته است.

میررضوی تاکید کرد: صنایع تنها خواستار قیمت واقعی برای محصولات خود به علاوه سود قانونی 17 درصد برای کارخانه ها هستند تا امکان ادامه فعالیت و حفظ اشتغال کارگران را داشته باشند.

در نهایت ستاد تنظیم بازار، با فشار کارخانجات، با افزایش قیمت رب که بین 35 تا 39 بود به 45 تومان موافقت کرد.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد