نقدینگی جدید وارد بورس می‌شود؟

نقدینگی جدید وارد بورس می‌شود؟

بورس روز گذشته افت 0٫5 درصدی داشت و در سطح 1٫5 میلیونی باقی ماند. به گفته کارشناسان، بازار افت چندانی نخواهد داشت و شاخص در این محدوده حفظ می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز، شاخص کل بورس روز گذشته افت هفت هزار و 500 هزار واحدی داشت و در محدوده یک میلیون و 504 هزار واحدی ایستاد.

طی معاملات امروز حقوقی‌ها حدود 250میلیارد تومان وارد بازار کردند و ارزش کل معاملات خرد به چهار هزار و 770 میلیارد تومان رسید.

سه نماد فملی، فولاد و بپاس لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به وکبهمن، پکویر و سپید معطوف بود.

شرط رشد بورس چیست؟

احمد اشتیاقی، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز می‌گوید: بورس فردا روند متعادل روبه‌ پایینی را پشت سر می‌گذارد.

وی توضیح می‌دهد: شاخص کل بورس تا شروع سال 1401 رشد 15 درصدی را تجربه کرد و به محدوده یک میلیون و 500 هزار واحدی رسید. در فصل مجامع هستیم و با توجه به گزارش‌های 12 ماهه و یک ماهه فروردین احتمالا نقدینگی جدید وارد بازار شود.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه می‌دهد: گزارش‌های 12 و یک ماهه به سرمایه‌گذاران کمک می‌کند تا سهم بهتر و مطمين‌تری خریداری کنند.

اشتیاقی با اشاره به برجام می‌گوید: اخبار مذاکرات برجام روی معاملات بازار سرمایه تاثیر بسزایی دارد. اگر برجام احیا شود بورس روند افزایشی خود را ادامه می‌دهد و همچنان نقدینگی جدید وارد بازار سهام می‌شود. اما اگر برجام احیا نشود تالار شیشه‌ای روند صعودی ملایمی را تجربه می‌کند.

این کارشناس بازار سرمایه تاکید می‌کند با احیای برجام، نقدینگی از بازارهای موازی نیز وارد بازار سرمایه می‌شود. همچنین میزان انتشار اوراق توسط دولت کاهش می‌یابد و به طور کلی در اغلب فرضیه‌ها می‌توان انتظار صعود و رشد بازار سرمایه را داشت.

مطالعه بیشتر: تغییر حجم مبنا برای بورس لازم است؟

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد