پیش‌بینی قیمت دلار امروز / 5 عامل گرانی ارز در نوروز

پیش‌بینی قیمت دلار امروز / 5 عامل گرانی ارز در نوروز

با امضای تفاهم همکاری 25 ساله ایران و چین و اعلام نرخ 14 هزار تومانی از سوی وزیر اقتصاد به عنوان نرخ واقعی ارز برخی از فعالان بازار منتظر کاهش قیمت دلار بودند اما در بازار و صرافی ملی قیمت دلار نه‌تنها ارزان نشد بلکه گران هم شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، با امضای تفاهم همکاری 25 ساله ایران و چین و اعلام نرخ 14 هزار تومانی از سوی وزیر اقتصاد به عنوان نرخ واقعی ارز برخی از فعالان بازار منتظر کاهش قیمت دلار بودند اما در بازار و صرافی ملی قیمت دلار نه‌تنها ارزان نشد بلکه گران هم شد. علت افزایش قیمت دلار چیست؟

افزایش تقاضا برای سفرهای احتمالی، شدت گرفتن تورم، عدم کاهش تحریم‌ها، کسری تجاری چهار میلیارد دلاری ایران در پایان سال گذشته و افت شدید درآمدهای نفتی به زیر 200 هزار بشکه نفت هرکدام عواملی هستند که می‌توانند در تحریک تقاضا در بازار ارز نقش داشته باشند.

صبح روز یک‌شنبه اولین قیمت معاملاتی دلار در بازار آزاد 25 هزار 350 تومان گزارش شد، درحالی که روز شنبه معاملات بازار با نرخ 25 هزار و 180 تومان پایان یافته بود. در ساعات بعدی نیز این روند رشد قیمت ادامه یافت.

روز یکشنبه در صرافی ملی هم قیمت دلار برای فروش، 24866 تومان اعلام شده بود که 113 تومان گران شده بود و دیروز صرافی ملی این قیمت را 25229 تومان اعلام کرده بود. با این ارقام می‌توان گفت نرخ دلار صرافی ملی یک روزه 1٫5 درصد گران شده است.

اما در امروز قیمت دلار صرافی ملی هیچ تغییری نسبت به دیروز نداشته است. بنابراین یک سیگنال مهم برای بازار ارز امروز ثبات قیمت دلار صرافی ملی است اما با این حال عوامل تحریک‌کننده مورد اشاره همچنان در بازار وجود دارد. از سوی دیگر بانک مرکزی در توییتر به سفته‌بازان هشدار داده بود که قیمت دلار روند فعلی را نخواهد داشت. باید دید آیا عوامل مورد اشاره بار دیگر باعث یک نوسان البته محدود در بازار خواهند شد یا تهدید بانک مرکزی شکل اجرایی به خود می‌گیرد.

مطالعه بیشتر: پیش‌بینی قیمت ارز در سال 1400

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد