«بررسی نکات تهیه صورت جریان‌های نقد و راهکار‌های نرم‌افزاری تهیه صورت‌های مالی»

«بررسی نکات تهیه صورت جریان‌های نقد و راهکار‌های نرم‌افزاری تهیه صورت‌های مالی»

یکی از مباحث مهم برای حسابداران، مدیران مالی و حتی مدیران کسب‌وکارها؛ تهیه صورت‌های مالی است. راهکار‌های نرم‌افزاری می‌توانند سهم بسزایی در این زمینه ایفا کنند.

به گزارش بورس نیوز، یکی از مباحث مهم برای حسابداران، مدیران مالی و حتی مدیران کسب‌وکارها؛ تهیه صورت‌های مالی است. راهکار‌های نرم‌افزاری می‌توانند سهم بسزایی در این زمینه ایفا کنند. 

همکاران سیستم با هدف ارتقاء دانش مدیران و دست‌اندرکاران بخش مالی سازمان‌ها، رویداد آنلاین «بررسی مهم‌ترین نکات تهیه صورت جریان‌های نقد و راهکار‌های نرم‌افزاری تهیه صورت‌های مالی» را برگزار کرد.

در این رویداد آنلاین که با حضور بیش از 1300 نفر از مسيولان و مدیران مالی سازمان‌ها برگزار شد؛ امیر رضایی مدیر گروه محصولات مالی همکاران سیستم و دکتر سیدمحمد باقرآبادی دبیر انجمن حسابداران خبره نقطه نظرات خود را در زمینه تهیه صورت جریان‌های نقد و راهکار‌های نرم‌افزاری آن به اشتراک گذاشتند.

امیر رضایی، مدیر گروه محصولات مالی همکاران سیستم در ابتدای این رویداد به مهم‌ترین چالش‌های پیش‌روی تهیه صورت‌های مالی از جمله یکپارچگی و جامعیت اطلاعات، صحت و دقت، ردیابی و اثبات‌پذیری آن‌ها، اصلاحات و تعدیلات مورد نیاز و همزمانی با سایر عملیات مالی اشاره کرد.

رضایی در ادامه از نقش راهکار‌های نرم‌افزاری در حل این چالش‌ها گفت و به گفته وی «ما باید به سمت راهکاری برویم که با استفاده از آن مدیران ما به صورت‌های مالی به عنوان یک گزارش مفید و تاثیرگذار در کسب‌وکار خود نگاه کنند تا آنکه آن را صرفا یک گزارش قانونی ببینند.»

مدیر گروه محصولات مالی همکاران سیستم در ادامه به مزایای مختلف راهکار‌های نرم‌افزاری تهیه صورت‌های مالی و نحوه عملکرد آن‌ها پرداخت. به اعتقاد وی تجربه‌ کاربری آسان و سادگی یادگیری در کنار سازگاری با تغییرات و استاندارد‌ها از مهم‌ترین ویژگی‌هایی است که یک نرم افزار حسابداری در این زمینه باید داشته باشد.

در بخش دیگر رویداد سیدمحمد باقرآبادی، دبیر انجمن حسابداران خبره به سه استاندارد صورت جریان‌های نقد اشاره کرد و ویژگی‌های هر یک را شرح داد.

استاندارد حسابداری شماره 2 ایران با عنوان صورت جریان وجوه نقد (لازم‌الاجرا تا سال 1397)، استاندارد شماره 2 ایران با عنوان صورت جریان‌های نقد (لازم‌الاجرا از سال 1398) و استاندارد بین‌المللی حسابداری شماره IAS _ 7 با عنوان صورت جریان‌های نقد در این بخش بررسی شدند.

باقرآبادی در ادامه به بیان تعریف صورت جریان‌های نقد، اهداف و اهمیت آن اشاره کرد. به اعتقاد وی صورت جریان‌های نقد در کل بیانگر دو موضوع بوده که مهم‌ترین آن این است که واحد تجاری چه مقدار وجه نقد تولید کرده است.

در پایان نیز سخنرانان به پرسش‌های مختلف شرکت‌کنندگان در رویداد پاسخ دادند. ویديوی این رویداد در این نشانی در دسترس شماست.

آخرین اخبار بورس و اقتصاد