قیمت گوشی موبایل در بازار امروز 21 مهر / تاریخ احتمالی عرضه میت 50 هواوی

قیمت گوشی موبایل در بازار امروز 21 مهر / تاریخ احتمالی عرضه میت 50 هواوی

قیمت انواع گوشی‌های موبایل سامسونگ، اپل، هوآوی و شیايومی در بازار امروز چهارشنبه 21 مهر 1400 را مشاهده می‌کنید. احتمال معرفی هواوی میت 50 در سال آینده میلادی قوت گرفت.

به گزارش تجارت‌نیوز، در جدول‌های زیر، قیمت موبایل تمامی مدل‌هایی که دارای گارانتی معتبر هستند، با همان قیمت مصوب شرکت گارانتی آورده شده است، البته قیمت یک مدل با گارانتی‌های مختلف نیز ممکن است تفاوت‌هایی داشته باشد. تمامی مدل‌ها، دارای نسخه بدون گارانتی نیز هستند که در بازار با قیمتی ارزان‌تر به فروش می‌رسند.

احتمال معرفی هواوی میت 50 در سال آینده میلادی قوت گرفت

هواوی امسال موفق شد سری P50 را روانه بازار کند و اکنون نوبت سری میت 50 است. گزارشی از تجهیز این گوشی‌های هوشمند به نسخه 4G تراشه اسنپدراگون 898 خبر داده بود و حالا اطلاعات جدید از معرفی این دستگاه در سال آینده میلادی خبر می‌دهد.

بعد از تحریم‌های آمریکا این شرکت حال و روز خوشی ندارد و بخش موبایل آن با چالش‌های زیادی روبروست. مدیر اجرایی هواوی گفته بخش موبایل این شرکت با تمام مشکلات کنار می‌آید و به هیچ عنوان قصد فروش آن را ندارد.

با وجود چنین گفته‌ای، امسال هواوی گوشی‌های سری میت 50 را عرضه نخواهد کرد و احتمالا اینکار را به سه ماهه اول سال 2022 موکول می‌کند. بنابراین تا آن زمان باید بتواند به تعداد کافی تراشه 4G اسنپدراگون 898 دست پیدا کند. علاوه بر این برخی شایعات به عرضه این سری در سه ماهه دوم سال 2022 اشاره دارند.

هواوی میت 50 از نمایشگر LTPO بهره می‌برد که در مدل‌های پرو آیفون 13 نیز شاهدش بودیم. بنابراین می‌توان انتظار نرخ تازه‌سازی 120 هرتزی را برای آن داشت. همچنین با توجه به اینکه گوشی جدید هواوی از فناوری 5G محروم است، شاید سراغ ارتباط ماهواره‌ای برود.

این سرویس ارسال پیام کوتاه بدون داشتن شبکه تلفن همراه را میسر می‌کند. شرکت چینی ظاهرا سراغ سیستم ماهواره‌ای Beidou می‌رود تا از آن در گوشی جدید خود بهره بگیرد. کمبود تراشه از یک طرف و تحریم‌های آمریکا از طرف دیگر باعث تاخیر در عرضه سری میت 50 خواهد شد.

فناوری اصلی در تراشه فرکانس رادیویی 5G در انحصار آمریکا است و به همین دلیل هواوی نمی‌تواند تراشه 5G اختصاصی خودش را داشته باشد و با تحریم‌های آمریکا این شرکت چینی فقط قادر به استفاده از فناوری 4G خواهد بود. هواوی به استفاده از سیستم عامل هارمونی روی گوشی‌های آینده‌اش ادامه می‌دهد.

قیمت موبایل امروز 21 مهر

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد