شاخص‌کل بورس ناگهان برگشت / کلیت بازار در مدار توجه!

شاخص‌کل بورس ناگهان برگشت / کلیت بازار در مدار توجه!

با شروع معاملات امروز بازار سهام شاخص کل تحت تاثیر عرضه زیاد در نمادهای شاخص‌ساز روندی نزولی پیدا کرد و بیش از 1500 واحد ریزش کرد اما در ادامه روند معاملات شاخص مثبت شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، بازار سهام در سراشیبی نزولی قرار گرفته و به هیچ خبری واکنش نشان نمی‌دهد و حالا امروز نیز بازار سهام به دلیل عرضه در شاخص‌سازان با روندی نزولی همراه شد اما ناگهان عرضه‌ها جمع شد و تقاضا به کلیت بازار بازگشت. شاخص‌ هم‌وزن به دلیل مثبت شدن نمادهای کوچک امروز روندی مثبت دارد. برخی کارشناسان فعلا امیدی به بازگشت روند مثبت بورس ندارند و عقیده دارند شاید در دو هفته پایانی معاملات سال 99 فشار فروش در برخی از نمادها کمتر شود.

بسیاری از سهم‌ها در بازار سهام قفل در صف‌های فروش هستند و این قفل بودن سهم‌ها به دلیل دامنه نوسان نامتقارن به وجود آمده و نقدشوندگی بازار سهام را از بین برده است.

در جریان معاملات امروز اما تحرکات مثبتی در برخی نمادهای شاخص‌ساز دیده می‌شود.

نمادهای دارویی به دلیل خبر شروع تولید انبوه واکسن کرونا در کشور روندی بهتر از سایر نمادها دارند اما از طرفی نیز تاثیر این نمادها بر شاخص‌کل بسیار کم و برای مثبت شدن شاخص کل نیاز است تقاضا به شاخص‌سازان و نمادهای بزرگ بازگردد و عرضه در این نمادها کاهش پیدا کند.

برخی از کارشناسان عقیده دارند شاخص کل به سمت کف قبلی خود یعنی یک میلیون و 130 هزار واحد حرکت خواهد کرد و این محدوده مهم‌ترین محدوده حمایتی پیش‌روی شاخص کل است.

معاملات امروز بازار سهام روندی نزولی داشت و صف‌های فروش ناگهان جمع شدند و تقاضا در بازار افزایش پیدا کرد و احتمال می‌رود پول به بورس تزریق شده باشد.

آخرین اخبار بورس را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد