تراز مثبت بانک تجارت در شهریور ماه با سود 730میلیارد تومانی

تراز مثبت بانک تجارت در شهریور ماه با سود 730میلیارد تومانی

بانک تجارت در شهریور ماه حدود یک میلیون میلیارد تومان سپرده‌های مختلف جذب کرد. همچنین تسهیلات اعطایی این بانک در این مدت به 170هزار میلیارد تومان رسید و وتجارت از...

اقتصاد آنلاین – سهیل بانی؛   طبق گزارش عملکرد ماهانه بانک تجارت که توسط این بانک در سامانه کدال قرار گرفته است، وتجارت در شهریور ماه، حدود سه هزار و 380میلیارد تومان درآمد تسهیلات اعطایی کسب کرده است که حکایت از افت پنج درصدی این رقم نسبت به ماه گذشته دارد. با این وجود این رقم در مقایسه با شهریور ماه 99، رشد 40درصدی را ثبت کرده است. 

بانک تجارت در شهریور ماه حدود دو هزار و 650میلیارد تومان سود سپرده‌های سرمایه‌گذاری پرداخت کرد که نشان از رشد یک درصدی این رقم نسبت به ماه گذشته دارد. همچنین این مقدار در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته، 65درصد رشد را ثبت کرده ‌است. 

سود عملیاتی بانک تجارت، که با کسر کردن سود سپرده‌های سرمایه‌گذاری از درآمد تسهیلات اعطایی این بانک بدست می‌آید، در شهریور 1400 به 735میلیارد تومان رسید. به این ترتیب سود عملیاتی وتجارت با افت 23درصدی نسبت به ماه گذشته و هشت درصدی نسبت به شهریور ماه 99 مواجه شد.

در ششمین ماه سال، بانک تجارت حدود یک میلیون میلیارد تومان سپرده‌های گوناگون جذب کرد که این رقم نسبت به ماه گذشته 30درصد و نسبت به دوره مشابه سال گذشته 47درصد افزایش یافته است. سپرده‌های قرض الحسنه جاری ریالی و سپرده‌های کوتاه مدت، بیشترین سهم از سپرده‌های دریافتی بانک تجارت در اردیبهشت ماه را به خود اختصاص دادند.

از سویی دیگر، بانک تجارت در شهریور ماه بیش از 170هزار میلیارد تومان تسهیلات اعطا کرد که نشان از افزایش 23درصدی نسبت به مرداد ماه دارد. همچنین این رقم نسبت به شهریور ماه سال 99، 45درصد افزایش پیدا کرده است.

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد