مدیریت قیمت‌ها مناسب نبود / به زندگی و معیشت مردم فشار آمده است

مدیریت قیمت‌ها مناسب نبود / به زندگی و معیشت مردم فشار آمده است

ريیس جمهوری گفت: متاسفانه مدیریت قیمت ها به نحو مناسبی انجام نشده و به زندگی و معیشت مردم فشار وارد کرده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، دویست و نهمین جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت روز یکشنبه به ریاست ريیس جمهور برگزار شد و در ابتدای این جلسه قايم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت گزارشی از تمهیدات ویژه برای تامین کالاهای ضروری و تثبیت و مدیریت قیمت قیمت کالاها متناسب با نیاز مردم در آستانه سال جدید ارايه کرد.

حسن روحانی، ريیس جمهوری با تاکید بر اجرای کامل و سریع برنامه‌‌های تنظیم شده برای تامین کالا و مدیریت قیمت‌‌ها،گفت: از جمله جلوه‌‌های شکست دشمن در جنگ اقتصادی، وفور کالاهای ضروری در بازار در شرایط سخت کشور بوده اما متاسفانه مدیریت قیمت‌‌ها به نحو مناسبی انجام نشده و به زندگی و معیشت مردم فشار وارد کرده است.

روحانی تصریح کرد: دولت در اجرای تذکرات مقام معظم رهبری در مدیریت قیمت کالاهای اساسی، برنامه هایی را در نظر گرفته است که امیدوارم با همکاری اصناف و بخش خصوصی، به سرعت اجرایی شود و با سوء استفاده و گرانفروشی خاطیان برخورد شود.

ريیس جمهور در همین رابطه وزارت صمت را موظف کرد با طراحی‌‌های ویژه و سریع الوصول ضمن کوتاه کردن مسیر زنجیره تولید تا توزیع و عرضه گسترده میوه و مواد غذایی به همراه شفافیت اطلاعات در ایام سال نو و ماه مبارک رمضان برای کاهش قیمت‌‌ها اقدامات لازم را انجام دهد.

روحانی افزود: شرایط جاری کشور بویژه وضعیت اقتصادی و معیشت مردم ایجاب می‌کند اختلاف نظرها به حداقل برسد و امور کشور در سایه همصدایی و اجماع همه قوا مدیریت شود.

ريیس جمهور به موفقیت نظام در خنثی سازی توطيه دشمنان مبنی بر فروپاشی اقتصاد کشور اشاره و اظهار کرد: نباید با اقدامات، رفتارها و گفتارهایی که امنیت و اعتماد اجتماعی مردم را خدشه دار می کند، امواج مخرب و بدبینانه به سطح جامعه فرستاده شود.

در این جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت همچنین ريیس بانک مرکزی گزارشی از روند رشد بخش حقیقی اقتصاد و کاهش انتظارات تورمی ارايه کرد.

بنا بر این گزارش، تولید کارگاه‌های بزرگ صنعتی که حدود 75 درصد ارزش افزوده صنعت را تشکیل می دهد، در سه ماهه سوم سال 10٫7 درصد و در مجموع در 9 ماهه سال حدود 8 درصد رشد داشته است.

ريیس کل بانک مرکزی تاکید کرد: تسهیلات بانکی در 10 ماهه امسال معادل یک میلیون و چهارصد هزار میلیارد تومان بوده که 60 درصد آن سرمایه در گردش بوده است.

ريیس سازمان برنامه و بودجه نیز تاثیر افزایش هزینه‌های عمرانی دولت در سال 99 را در رشد بخش حقیقی موثر دانست.

ريیس جمهور در این رابطه ابراز امیدواری کرد روند رشد مثبت اقتصادی تا پایان سال ادامه یابد.

ريیس سازمان برنامه و بودجه همچنین گزارشی از آخرین وضعیت بررسی و تصویب لایحه بودجه سال 1400 ارايه کرد.

روحانی با مثبت ارزیابی کردن تعامل دولت با مجلس شورای اسلامی برای تسریع در بررسی این لایحه، گفت: اگر تصویب لایحه بودجه 1400 در ابتدا با برخی اختلاف سلایق و نظرات مواجه شد، اما در ادامه کار در نهایت تعامل و تفاهم سازنده دولت و مجلس برای لایحه بودجه در فضای بهتری انجام گرفت و امیدواریم با رفع اشکالات موجود مصوبات در شورای محترم نگهبان و ابلاغ به موقع آن زمینه ادامه رشد اقتصادی کشور در سال آینده نیز فراهم گردد.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد