شیمیایی‌ها یک دست سبز شدند / رشد 24 هزار واحدی شاخص کل

شیمیایی‌ها یک دست سبز شدند / رشد 24 هزار واحدی شاخص کل

امروز بازار سهام با روندی صعودی همراه شد و تا حدی تحرکات اصلاحی دو روز گذشته در بازار جبران شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، امروز شاخص کل بورس روند دو روز گذشته را تا حدی جبران کرد و با 24 هزار واحد مثبت و حدودا دو درصد رشد در محدوده یک میلیون و 520 هزار واحد قرار گرفت.

شاخص کل هم‌وزن هم امروز با حدودا دو درصد مثبت و هشت هزار واحد رشد در محدوده 455 هزار واحد قرار گرفت. ارزش معاملات بورس امروز به 9 هزار و 799 میلیارد تومان رسید و نسبت به روز گذشته کاهش یافته است.

نمادهای فارس، پارس و میدکو بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای شبریز، وکار و وتجارت بیشترین تاثیر منفی را در شاخص کل گذاشتند. بیشترین تراکنش هم برای شبندر، کدما و شستا ثبت شد.

ارزش معاملات خرد بورس و فرابورس به بیش از 9 هزار و 580 میلیارد تومان رسید. همچنین حدود 580 میلیارد تومان تغییر خالص مالکیت افراد حقوقی به حقیقی اتفاق افتاد و رشد بیش از سه درصد 324 نماد و افت بیش از سه درصد 34 نماد در بازار شکل گرفت.

مهم‌ترین خبرهای بورسی امروز که بر روند بازار موثر بودند

_ شرکت انتقال داده های آسیاتک با نماد “آسیاتک” در فهرست نرخ‌ های بازار دوم بورس اوراق بهادار تهران درج شد.

_ عبدالرضا شیخان دبیر سابق انجمن سیمان می‌گوید که اقدام دولت برای عرضه کل سیمان کشور در بورس کالا، سیاست مهم و منطقی بوده که با این اتفاق قطعا بازار به تعادل خواهد رسید و قیمت‌های کشف‌شده به‌صورت منطقی و واقعی و در فضای سالم رقابتی، تعیین خواهد شد.

_ افزایش سرمایه 200 درصدی «خموتور» از محل مطالبات حال شده سهامداران، آورده نقدی و سود انباشته مورد تایید حسابرس قرار گرفت.

_ ريیس کل بانک مرکزی گفت: انتشار اوراق ودیعه در شورای پول و اعتبار مورد تصویب قرار گرفته اما تاکنون به کار گرفته نشده است و در حال تهیه مقدمات کار هستیم و امیدواریم امسال برای مهار پایه پولی و نرخ تورم از این ابزار استفاده کنیم و این جایگزین اوراق مشارکت بانک مرکزی است که از سال های 1379 به بعد به اجرا گذاشته شد. این خبر امروز روند بازار سهام را به شدت تحت تاثیر قرار داد و به نظر کارشناسان روند بازار را در روزهای آینده هم تغییر می‌دهد.

 

برای مطالعه بیشتر می‌توانید گزارش پیام وزیر اقتصاد به بازار سرمایه / صندوق‌های دولتی جدیدی در راه بورس هستند؟ بخوانید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد