سهمیه بانک‌ها برای وام ودیعه مسکن تمام شد؟

سهمیه بانک‌ها برای وام ودیعه مسکن تمام شد؟

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در صورت تمدید پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن، مستاجرانی که قرارداد آن‌ها هم در نیمه دوم سال است، می‌توانند این تسهیلات را دریافت کنند و اتمام سهمیه بانک‌ها برای وام ودیعه مسکن مورد تایید ما نیست.

به گزارش تجارت‌نیوز، محمود محمودزاده، معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی، درباره آخرین وضعیت وام ودیعه مسکن برای مستاجران گفت: یکی از دلایل تمدید اعطای وام ودیعه مسکن، در نظر گرفتن مستاجرانی است که در نیمه دوم سال قرارداد اجاره مسکن دارند؛ بنابراین طبق رایزنی‌هایی که انجام داده ایم، مقرر شد در صورت تصویب این طرح توسط ستاد ملی مقابله با کرونا قرارداد‌های نیمه دوم سال هم مشمول این تسهیلات شوند.

محمودزاده ادامه داد: در صورتی که این موضوع در ستاد ملی مقابله با کرونا به تصویب برسد، مستاجرانی که نیمه دوم امسال قرارداد اجاره امضا کنند، می‌توانند در سامانه تسهیلات ودیعه مسکن به آدرس tem.mrud.ir ثبت‌نام کنند؛ در حال حاضر نیز این سامانه قطع نیست و امکان ثبت‌نام وجود دارد.

سهمیه بانک‌ها برای وام ودیعه مسکن

او در پاسخ به این سوال که چرا بانک‌ها اعلام می‌کنند که اعتبار آن‌ها به اتمام رسیده است؟ گفت: اتمام سهمیه بانک‌ها برای وام ودیعه مسکن مورد تایید ما نیست.

وی افزود: یک برداشت اشتباه بانک‌ها داشتند در خصوص سهمیه‌های وام ودیعه مسکن؛ معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی هم با بانک مرکزی مکاتبه‌ای انجام داده و بانک مرکزی هم اخیرا ابلاغیه‌ای به نظام بانکی و 15 بانک و موسسه اعتباری مجری وام ودیعه مسکن داشته و اصلاح این موضوع را از آن‌ها درخواست کرده است که به زودی این مسيله مرتفع می‌شود.

محمود زاده تاکید کرد: عددی که به عنوان سقف وام ودیعه در نظر گرفته شده است (10 هزار میلیارد تومان) است و هنوز بخش زیادی از آن‌ باقی‌مانده است و ما در این خصوص کمبودی نداریم.

تضامین بانک‌ها برای وام ودیعه مسکن

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی همچنین درباره تضامین درخواستی بانک‌ها از متقاضیان وام ودیعه مسکن گفت: این مساله جزو دستورالعمل‌های داخلی بانک‌هاست؛ با این حال از بانک مرکزی به صورت مکتوب درخواست کرده‌ایم که از بانک‌های عامل بخواهند تا حداقل ضمانت‌های لازم را برای متقاضیان در نظر بگیرند.

پیشنهاد افزایش سرمایه بانک مسکن

محمودزاده درباره صورت‌های مالی بانک مسکن که اخیرا از طریق سامانه کدال منتشر شده است، گفت: پیشنهاد‌هایی در خصوص افزایش سرمایه این بانک در مجمع عمومی سالیانه آن هفته گذشته مطرح شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی توضیح داد: بانک مسکن در حال آماده کردن خود برای طرح جدید ساخت یک میلیون واحد مسکونی است؛ چون طبیعتا بیشترین بار اجرایی این برنامه، روی دوش بانک مسکن خواهد بود.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی همچنین درباره منفی شدن صورت‌های مالی این بانک گفت: این موضوع، دايمی است و هر سال در مجامع عمومی این اتفاقات می‌افتد و البته بیشتر یک بهانه است برای گرفتن مجوز افزایش سرمایه.

کد رهگیری رایگان است

او همچنین درباره کد رهگیری هم گفت: تمامی مشاوران املاک در کشور موظف هستند که در هنگام عقد قرارداد بدون اخذ هیچ مبلغ اضافی به مستاجران کد رهگیری ارايه دهند و در صورت مشاهده این تخلف باید اتحادیه مشاوران املاک با آن‌ها برخورد کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

آخرین اخبار حوزه بانک را در صفحه بانک و بیمه تجارت‌نیوز بخوانید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد