10 نکته کلیدی که قبل از خرید سقف متحرک پارچه ای...

10 نکته کلیدی که قبل از خرید سقف متحرک پارچه ای...

10 نکته کلیدی که قبل از خرید سقف متحرک پارچه ای باید بدانیم تا با آگاهی کامل خرید سقف متحرک را برای منزل، ویلا و یا...

در این نوشتار قصد داریم نکات اصلی و کلیدی که قبل از خرید سقف متحرک هر خریداری باید بداند را برای شما بیان کنیم تا با آگاهی کامل خرید سقف متحرکتان را برای منزل، ویلا و یا حتی محل کارتان انجام دهید.

امروزه در دسترس و سریع ترین روش خرید برای هر کالایی اینترنت می باشد، اینترنت در برگیرنده منابع اطلاعاتی و خدمات گسترده‌ای است. شما در هر زمینه ای که بخواهید اطلاعات کسب کنید از طریق اینترنت امکان پذیر است. در حال حاضر انواع مختلف سایتهای فروش سقف متحرک برای نیاز کاربران به وجود آمده است.تا به راحتی افراد به آنها مراجعه و اطلاعات مورد نیاز خود را دریافت نمایند.

معمولا خریداران با تحقیق در مورد پیشینه شرکت و رزومه کاری شرکتها کار خود را آغاز می کنند و گزینه دوم بعد از کیفیت، قیمت محصول میباشد. مرحله بعد از انتخاب شرکت، انتخاب مدل مناسب و سازگار با نیاز و بودجه شما میباشد. اما مهمترین مواردی که قبل از خرید سقف متحرک باید بدانید چیست.

  • نوع و برند پارچه مورد استفاده در سقف متحرک

پوشانه مورد استفاده برای سقف متحرک پارچه ای که با نام پارچه pvc هم در بازار معروف است در واقع الیاف مقاوم پلی استر با روکش محافظ پی وی سی میباشد. در صورت استفاده از پارچه های ارزان و بی کیفیت این پارچه ها برخلاف اظهارات تولیدکنندگانشان در دراز مدت علاوه بر اینکه ظاهر اولیه خود را از دست میدهند، در مقابل نور خورشید دچار پوسیدگی میشنوند. بهترین برند برای این نوع از پارچه ها، مهلرآلمان یا فراری فرانسه میباشد که دارای 30 سال عمر مفید و 5 سال گارانتی تعویض میباشد.

  • نوع و برند موتور مورد استفاده در سقف متحرک

موتور مورد استفاده در این سقف ها باید از برندهای معتبر و دارای گارانتی باشد در غیر این صورت، موتورهای ارزان بعضا باعث ایجا ضعف در حرکت سیستم میشوند. از موارد اختلال آنها میتوان به حرکت با توقف‌های پی در پی (سکته‌دار حرکت کردن)، داغ کردن سریع موتور و عدم حرکت مجدد آن، صدای گوشخراش اشاره کرد. بهترین برند موتور بکر آلمان وسامفی فرانسه میباشد.

  • مقدار و کیفیت آلومینیوم بکار رفته در سازه سقف متحرک

سازه مورد استفاده در سقف متحرک از آن بخشهایی است که به شدت توانایی کاهش قیمت را دارد. در صنعت سقفهای متحرک، این سازه‌ها را از فلزات مختلفی اعم از آلومینیوم، فولاد و … تولید میکنند.بهترین و با کیفیت ترین نوع سازه از بیلت های فابریک و خالص با آلیاژ 6063 آلومینیمی تولید میشوند.

  • کیفیت یراق آلات بکار رفته در سیستم

اکسسوری و یراق آلات بکار رفته در سقف متحرک از جمله قطعاتی هستند که بندرت مورد توجه مشتریان میباشند. در صورتی که انتخاب اکسسوریهای بکار رفته در سقف مثل چرخها که وزن برف را تحمل می کنند و یا آپاراتوس عقب که وظیفه انتقال بار را به قسمت بیس سیستم رابرعهده دارد بسیار مهم میباشد.

  • انتخاب نوع حباب نوری و نورپردازی

90 درصد سقفهای متحرک پارچه ای نیاز به نورپردازی دارند. نوع و مدل حبابهای نوری در شرکتهای مختلف متفاوت میباشد. اما مهمترین بخش بعد از کیفیت سیستم روشنایی، نحوه نصب و جایگذاری این حبابها در سقف متحرک میباشد سیمکشی و برق رسانی در سقفهای تاشو باید به گونه ای طراحی و اجرا شود که عبور این انشعابات الکتریکی باعث نشتی آب به داخل پروفیلها نهایتا سقف شما نشود.

  • کیفیت آبندی و هوابندی

بطور قطع یکی از مهمترین مولفه های بررسی کیفیت سقف متحرک دقت در آب بندی و هوابندی سقف هست. در صورتی میتوان گفت یک سقف متحرک در زمستان زیر بار برف آبند خواهد بود که پارچه به صورت حداکثری و مناسب کشیده شده باشد و این کشش به واسطه سازه ای قوی و پروفیلهای مقاوم و اکسسوریهای قدرتمند هست.

  • تکیه گاه مناسب درکف یا بدنه ساختمان

بهترین نوع بیس یا تکیه گاه، استفاده و اتصال به تیرهای افقی ساختمان هست که بر روی این تیرها، پلیت انتظاری نصب میشود و سقف متحرک به صورت پیچ و مهره به این بیس پلیتها اتصال پیدا میکند. در کف هم بهترین نقطه برای نصب سقف متحرک سر ستونهای بام و در صورت عدم دسترسی به سر ستونها تیرهای اصلی که در کف وجود دارند میباشد.

  • انتخاب مدل سقف متحرک(شیبدار یا تخت)

برای نصب سقف متحرک حالتهای مختلفی وجود دارد.در هر پروژه با توجه به الزمات معماری آن پروژه از نوع خاصی از مدلهای سقف های متحرک استفاده می شود.این مدل سقفها می تواند به صورت چهارپایه یا دو پایه و یا متصل به دیوار بدون پایه اجرا شود.

  • قیمت سقف متحرک

با یک جستجو کوتاه در اینترنت به راحتی می توان فهمید تنوع قیمتی در بازار سقف متحرک بسیار زیاد است، این تنوع بواسطه تولید سایبان برقی با کیفیتهای متفاوت شکل گرفته است. با توجه به مواردی که در متن این مقاله در مورد متریال مورد استفاده سقف متحرک بیان کردیم. دامنه قیمت سقفهای با متریال فوق و با کیفیت از مترمربعی 3/900/000 تومان تا 6/000/000 تومان بسته به ابعاد و مسايل سازه ای متغیر است.

  • خدمات پس از فروش و گارانتی سقف متحرک

بحث گارانتی و خدمات پس از فروش در این زمینه بسیار حايز اهمیت میباشد. فراموش نکنید که شما قصد خرید یک سیستم موتورایز یا متحرک را دارید. درست شبیه به آسانسور یا پله برقی سیستمهای موتورایزدر طول دوره بهره برداری هر آن احتمال و احتیاج به رفع نقص خواهد بود. در این شرایط اهمیت کیفیت خدمات پس از فروش برای مشتری محرز خواهد شد.

معرفی شرکت سایه روشن

گروه تولیدی صنعتی سایه روشن با 50 سال پشتوانه صنعت سازه های آلومینیومی و 10 سال پشتوانه صنعت سازه های پارچه ای کششی و اجرای موفق بیش از 300 پروژه سقف متحرک، تاکنون توانسته با تکیه به پشتوانه قوی صنعتی خود به عنوان صادر کننده موفق سیستمهای موتورایز، بازارهای حوزه خلیج فارس و حتی بخشی از بازار اروپا را در اختیار بگیرد. سایه روشن به عنوان اولین و بزرگترین تولید کننده سقف متحرک و سیستم های موتورایز در ایران از قبیل سقف برقی ، پنجره گیوتین ، شاتر پنجره ، پرده کابلی ، شیشه اسلایدینگ و سازه های پارچه ای کششی افتخار دارد تولیدات خود را با بالاترین سطح کیفی در بازار صنعت ساختمان ایران ارايه نماید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد