توانیر: فعلا قطعی برق نداریم

توانیر: فعلا قطعی برق نداریم

خنگوی صنعت برق کشور گفت: سال گذشته در برخی از نقاط کشور به دلیل کاهش تحویل سوخت نیروگاهی (گاز) قطع برق داشتیم که امیدواریم امسال این اتفاق رخ ندهد.

جماران: سخنگوی صنعت برق کشور گفت: سال گذشته در برخی از نقاط کشور به دلیل کاهش تحویل سوخت نیروگاهی (گاز) قطع برق داشتیم که امیدواریم امسال این اتفاق رخ ندهد.

رجبی مشهدی گفت: در حال حاضر وضعیت شبکه برق کشور عادی است و هیچگونه قطع برقی نداریم و تا به امروز سوخت رسانی به نیروگاه‌ها طبق روال ادامه دارد.

معاون راهبری وزارت نیرو تصریح کرد: احتمال بروز مشکل برای تامین برق کشور در صورت ادامه روند رو به رشد مصرف گاز در بخش خانگی وجود دارد، ولی این قطعی گذرا است و سریع برطرف خواهد شد.

رجبی مشهدی گفت: باتوجه به مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری، توصیه می‌شود مصرف برق و بخصوص گاز کاهش یابد.

او ادامه داد:هرچه قدر مصرف گاز خانگی در فصل سرما بیشتر شود، سهم گاز نیروگاه‌ها کاهش پیدا می‌کند که این موضوع قطعا بی تبعات نیست.

رجبی مشهدی اضافه کرد: در حال حاضر به دلیل گسترش سرمای هوا در کشور و افزایش مصرف گاز توسط بخش خانگی، اولویت با تامین گاز این بخش است تا مشکلی در گرمایش منازل ایجاد نشود.

گفتنی است، در 24 ساعت گذشته باز هم شاهد افزایش پیک مصرف برق در کشور بودیم به طوری که بر اساس آمار رسمی شرکت مدیریت شبکه برق ایران، روز گذشته در این ساعت مصرف لحظه‌ای برق کشور به 37 هزار و 521 مگاوات رسید.

این در حالی است که سخنگوی صنعت برق کشور خاموشی در کشور را رد می‌کند مشاهدات مردمی از قطع شدن چند ساعته برق در تهران خبر می‌دهند.

براساس این گزارش، یکی از هموطنان در شهر ری با توجه به نزدیکی به نیروگاه ری از قطع شدن دوساعته برق می‌گوید:حوالی ساعت 20 هرشب حتی با روشن بودن 3 لامپ کم مصرف در منزل برقمان قطع می‌شود و ساعت‌ها در خاموشی به سر می‌بریم.

او گفت: این قطع شدن برق ساعت دقیقی ندارد و با قطع شدن خساراتی به وسایل منازل وارد می‌کند.

با توجه به اینکه شب‌ها روشنایی معابر و بزرگراه‌ها قطع می‌شود شاهد خاموشی برق منازل هستیم به طوری که با خاموشی معابر باید از پیک مصرف کمتر شود، ولی هنوز که هنوز هرشب هموطنان پایتخت در خاموشی به سر می‌برند.

متاسفانه در این بین بیماران جانباز و شیمیایی نیز هستند که راه تنفس دستگاهشان از طریق برق است و با خاموشی‌های شبانه می‌توانند برای این بیماران گران تمام شود.

با وجود اینکه ایران برق و گاز به عراق و برخی از کشور‌های همسایه صادر می‌کند، برخی از نقاط کشور بخصوص تهران در خاموشی است.

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد