پیش‌بینی قیمت طلا / گرانی سکه و طلا ادامه دارد؟

پیش‌بینی قیمت طلا / گرانی سکه و طلا ادامه دارد؟

در روزی که بازار جهانی فعال نبود و قیمت دلار کمی گران شد، قیمت طلا و سکه نیز واکنش مثبت نشان دادند و گران شدند. اما فردا یعنی دوشنبه، 9 فروردین ماه چه وضعیتی پیش‌بینی می‌شود؟

به گزارش تجارت‌نیوز، در روزی که بازار جهانی فعال نبود و قیمت دلار کمی گران شد، قیمت طلا و سکه نیز واکنش مثبت نشان دادند و گران شدند. اما فردا یعنی دوشنبه، 9 فروردین ماه چه وضعیتی پیش‌بینی می‌شود؟

امروز یعنی یکشنبه هشتم فروردین ماه قیمت طلا هر گرم به یک میلیون و 95 هزار تومان افزایش یافت. این نوسان قیمت در انواع سکه نیز قابل مشاهده است.

طبق اعلام اتحادیه طلا و جواهر قیمت سکه طرح جدید 11 میلیون و 135 هزار تومان، نیم سکه شش میلیون و 850 هزار تومان و ربع سکه چهار میلیون و 300 هزار تومان اعلام شده است.

اما در ادامه ممکن است چه وضعیتی پیش آید؟

تغییر نداشتن قیمت جهانی طلا به دلیل تعطیلی آخر هفته میلادی و نوسان قیمت دلار در امروز دو سیگنال مهم برای بازار طلا است.

آخرین نرخ جهانی طلا 1732 دلار در هر اونس است و قیمت دلار امروز در بازار ارز در کانال 25 هزار تومان نوسان بیشتری را تجربه کرد و گران‌تر شد.

صبح روز یک‌شنبه اولین قیمت معاملاتی دلار در بازار آزاد 25 هزار 350 تومان گزارش شد، درحالی که روز گذشته معاملات بازار با نرخ 25 هزار و 180 تومان پایان یافته بود. در ساعات بعدی نیز این روند رشد قیمت ادامه یافت.

در صرافی ملی هم قیمت دلار برای فروش، 24866 تومان اعلام شد که 113 تومان نسبت به دیروز گران شده است.

با این روند بعید است که قیمت طلا در روزهای دیگر هفته جاری، روندی متفاوت از امروز داشته باشد اما نرخ جهانی طلا احتمالا در فردا اهمیت قابل توجهی دارد که اگر روند با ثباتی داشته باشد احتمالا بار دیگر بازار طلای داخلی از روند قیمت ارز مثل امروز تبعیت کند. آیا بار دیگر طلا طبق انتظار عمل خواهد کرد و دچار نوسان خواهد شد؟

برای مطالعه بیشتر درباره چشم‌انداز کوتاه‌مدت آینده طلا می‌توانید گزارش «پیش‌بینی قیمت طلا در بهار 1400» را بخوانید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد